ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

נתניהו: "מתחייב שלא תהיה שואה נוספת"

ראש הממשלה פתח את אירועי יום הזיכרון לשואה והתייחס להסתה האירופית נגד ישראל ולאנטישמיות הגואה

נתניהו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
נתניהו. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (ד) בעצרת הפתיחה לאירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ב"יד ושם" בירושלים, כי הוא "מתחייב שלא תהיה שואה נוספת". נתניהו תקף בחריפות את דברי חברי הפרלמנט הבריטים ואמר כי "בשנים האחרונות מצטרפת להסתה נגד היהודים לא פחות ארסית מהעולם המערבי. חברי פרלמנט בריטיים, בכירים בשבדיה, מעצבי דעת קהל בצרפת".

לדברי נתניהו, "אסור שהאסון שפקד את עמנו יחזור שנית. במעמד זה, בבירתנו הנצחית ירושלים אני חוזר ומתחייב: לא תהיה שואה נוספת. מה הכשיר את הדרך לשואה? מה שימן את גלגלי מכונת הרצח הנאצית? התשובה היא: השקר. התעמולה הנאצית ציירה את היהודים כמקור כל הרוע בעולם, כמרעילי בארות, כטפילים, כאויבי האנושות. ההשמצה קדמה להשמדה. לפני 71 שנים מוגר השלטון הנאצי בגרמניה,

"אבל האנטישמיות ושקריה, אלה לא מתו עם היטלר בבונקר בברלין. כי כיום מיליוני בני אדם בעולם המוסלמי קוראים ושומעים כזבים איומים על העם היהודי. אומרים להם שהיהודים הם צאצאים של קופים וחזירים, אומרים להם שהיהודים, אני מצטט, "שותים בגביע את דם אויביהם", והשקרים הללו ואחרים מתפשטים ברשתות החברתיות, באמצעי הפצה שהיטלר וגבלס לא היו מעלים בדמיונם. הסתה זו מקורה באיסלאם הקיצוני ובעולם הערבי, אבל בשנים האחרונות מצטרפת אליה הסתה לא פחות ארסית מן העולם המערבי. חברי פרלמנט בריטיים, בכירים בשבדיה, מעצבי דעת קהל בצרפת.

"אני חייב לומר שהאנטישמיות בימינו מייצרת זיווגים מוזרים, אנשי אליטות שכביכול מייצגים את הקדמה האנושית, חוברים לקנאים ברברים החשוכים ביותר עלי אדמות, לעורפי ראשים, מדכאי נשים, משמידי אוצרות תרבות. הם עושים יד אחת ביניהם להפיץ את הנגיף האנטישמי מול מטרה אחת - נגדנו. נגד מדינת ישראל, הדמוקרטיה האמיתית היחידה במזרח התיכון שנושאת ערכי קדמה וכבוד האדם".

"אנחנו למדנו את הלקח. איננו מתעלמים מאלה שקוראים להשמדתנו וגם איננו נרתעים מפניהם. יש מי שרוצה להתעלם מכוונותיה של איראן שחורטת על טיליה את המלים "ישראל תושמד", ומקיימת תחרות של הכחשת השואה. מקיימת תחרות על קריקטורות להכחשת השואה, בימים אלה. יש משהו יותר חולני מזה? אנחנו לא מתעלמים. יש מי שמוכן להשלים עם נשק גרעיני בידי אותה איראן, אנחנו לא משלימים וגם לא נשלים. יידעו כל אלה שזוממים להכחידנו - למדינת ישראל כוח רב. כוח הגנה, כוח התקפה, כוח הרתעה. חלפו הימים שהצורר ישכון לבטח, יהודה היא זו שתשכון לבטח. בנוסף להזמת השקרים וביצור כוחנו, עלינו להמשיך לבנות את מדינתנו, ואנחנו מפתחים את ישראל בצעדי ענק."

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים בעצרת הפתיחה ב"יד ושם" ובפתח דבריו סיפר הנשיא על ליל הסדר תש"ד, 1944, בו התאספו בברגן בלזן קבוצת אסירים יהודים נחושים שלא לאכול חמץ. אולם הרב אהרן יששכר דוידס, רבה של רוטרדם וממנהיגי תנועת המזרחי, שכנע אותם שעליהם לאכול חמץ בכדי לחיות. הרב, כך סיפר הנשיא, קרא בקול תפילה מיוחדת שחיבר יחד עם רבנים נוספים מהולנד: "אבינו שבשמים, גלוי וידוע לפניך שרצוננו לעשות רצונך ולחוג את חג הפסח באכילת מצה ובשמירת איסור חמץ. אך על זאת דווה ליבנו שהשעבוד מעכב אותנו ואנחנו נמצאים בסכנת נפשות. הננו מוכנים ומזומנים לקיים מצוותך, 'וחי בהם, ולא שימות בהם'. על כן תפילתנו אליך שתחיינו ותקיימנו ותגאלינו במהרה". הרב דוידס, נספה חודשיים לפני שחרור המחנה.

"אני עומד כאן בהרי ירושלים העברית", אמר הנשיא והוסיף: "בין ימי היציאה לחירות לימי הכניסה לעצמאות ישראל ומברך בשמו של הרב דוידס וקהילתו שלא זכו להגיע לעת הזו, ובשם אחינו ואחיותינו הגיבורים והאהובים, קורבנות השואה- ברוך שהחיינו וקיימנו לזמן הזה, לימי הקוממיות האלה. עם ישראל חי."
נתניהו שואה רובי ריבלין יד ושם הסתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד