ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

צפו: בליל יום השואה בחורי הפלג זעקו לשוטרים 'נאצים'

משה חזן, בחור ישיבה שלא התייצב בלשכת הגיוס - נעצר בעת שטייל באיזור אילת • הגר"ש אויערבאך הורה לצאת ולהפגין עבורו, וצעירי 'הפלג הירושלמי' יצאו לכמה צמתים מרכזיות בערים החרדיות • כעשרה מהמפגינים עוכבו על ידי המשטרה

צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל, פלאש 90

תלמיד ישיבה נעצר על ידי המשטרה והועבר לצה"ל, לטענת משפחתו - במהלך טיול משפחתי באיזור ים המלח.

משה חזן, בן 22, תלמיד ישיבת 'שערי תבונה' באלעד, דרוש זה זמן רב לצה"ל היות והוא לא התייצב למרות זימונים רבים שנשלחו לביתו, אך הוא התעלם מהם בעקבות הוראת רבותיו שאסרו להתייצב כלל.

אחד מבני המשפחה סיפר כי במהלך טיול משפחתי בחופי ים המלח, ניגש אליהם שוטר צבאי וביקש תעודות זהות מחזן ומבני דודיו ששהו עימו, לאחר שעלה כי משה חזן דרוש זמן רב לחקירה, הוא נעצר במקום על ידי השוטר והובל אחר כבוד לכלא 4 - מחנה צריפין.

עם זאת, ל'בחדרי חרדים' נודע כי הבחור נעצר על ידי שוטר בעת שהיה בטיול באיזור אילת, והועבר למשטרה הצבאית שהובילו אותו למעצר בכלא 4. בעוד יומיים ייערך דיון בעניינו.

הגר"ש אוירבך הורה לאחר מעצרו לעסקני הוועדה להצלת עולם התורה כי "יש להרעיש עולם ומלואו" וכי "חובה לצאת כבר הערב להפגנות בכל מקום בארץ עד לשיחרורו המלא של משה חזן אסיר עולם התורה שמקדש את שמו יתברך בגופו".

צילום: איציק מן, פיני גנץ וחיים ויסמן

בקבות הוראתו, התקיימו בשעה 23:00 בלילה הפגנות בצומת בר אילן-שמואל הנביא ובצומת כיכר השבת בירושלים, בצומת קוקה קולה בבני ברק, ובצומת שילת במודיעין עילית.

במהלך ההפגנות תועדו חלק מהמפגינים כשהם פורצים בזעקות 'נאצים' לעבר השוטרים, למרות שמדובר בליל יום השואה.

על פי הדיווחים, עוכבו למעלה מעשרה מפגינים במוקדי ההפגנות השונים ויתכן כי חלקם אף נעצרו. "הלילה הם עבדו בשיטה חדשה, הם עצרו רק מי שבאמת השתולל, משהו שלא היה אף פעם" אמר אחד הנוכחים בהפגנה ל'בחדרי'. לדבריו, המעצרים היו קפדניים כך שסביר להניח שימצו איתם את הדין.

הידיעה עודכנה בשעה 1:41
הפגנות ים המלח בחור ישיבה עריק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 76 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד