כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

שר הביטחון מגבה את סגן הרמטכ"ל: "מחובתו להתוות את הדרך"

המערכת הפוליטית סוערת סביב דברי סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר גולן אמש, שאמר כי תהליכים המתרחשים בישראל מזכירים לו את שהתרחש בגרמניה לפני 70 שנה • השרה איילת שקד תוקפת את האלוף - "דבריו מעידים על חוסר הבנה. זילות השואה"

האלוף יאיר גולן בחברת שר הביטחון יעלון, צילום: פלאש90
האלוף יאיר גולן בחברת שר הביטחון יעלון, צילום: פלאש90 צילום: פלאש90

המערכת הפוליטית סוערת סביב דבריו של סגן הרמטכ"ל האלוף יאיר גולן, שאמר אמש (ד') בטקס שהתקיים במכון משואה בקיבוץ תל יצחק כי "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט לפני 70 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום".

לאחר הסערה, פרסם הבוקר האלוף גולן הבהרה בה נכתב כי - "ההשוואה אבסורדית ומשוללת כל יסוד, ולא הייתה שום כוונה ליצור הקבלה כזאת או למתוח ביקורת על הדרג המדיני. צה"ל הוא צבא מוסרי השומר על טוהר הנשק ועל כבוד האדם".

היום בצהריים קיבל גולן גיבוי משר הביטחון בוגי יעלון שאמר כי "יש לי אמון מלא בסגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, לוחם ומפקד מוערך, ערכי ועתיר זכויות. ההתנפלות עליו וההתלהמות כלפיו נוכח פרשנות מעוותת, במכוון, שניתנה לדברים שאמר אמש - הן ניסיון נוסף במסע המדאיג והמטריד לפגוע פוליטית בצה"ל ובקציניו.

"אבוי לנו אם ניתן לזה לקרות. תפקידו של כל מפקד בצה"ל, בוודאי מפקד בכיר, אינו מסתכם רק בהובלת חיילים וחיילות לקרב, אלא גם מחייב אותו להתוות להם דרך וערכים בעזרת מצפן ומצפון".

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג כתב בטוויטר - "סגן הרמטכ"ל הוא מפקד אמיץ. המופרעים שיתחילו לצרוח עכשיו נגדו צריכים לדעת: כך נשמעים מוסר ואחריות. אנחנו לא ניבהל מזעקות וניבולי פה ונמשיך לגבות את צה"ל ומפקדיו. תמיד".

ח"כ ציפי לבני אמרה גם היא כי "במקום לרדוף את סגן הרמטכ״ל, שמצפונו ערכים ושמייצג את צה״ל כצבא מוסרי שבודק את עצמו, יותר חשוב שנקשיב לדברים שזעק מנהמת ליבו".

מי שבכל זאת תקפה את האלוף גולן היא שרת המשפטים איילת שקד, שאמרה היום כי - "אני חושבת שסגן הרמטכ"ל מבולבל. דבריו מעידים על חוסר הבנה ועל זילות השואה".

שר האוצר כחלון הלך בין הטיפות ואמר הבוקר לרינו צרור בגלי צה"ל: "סגן הרמטכ"ל לא בחר במלים הנכונות, אין מקום להשוות ביננו לבין מה שהיה אז. מצד שני, גם את ההתלהמות נגד צה"ל אני לא אוהב".
יאיר גולן שר הביטחון יעלון השרה איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד