כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

צה"ל חשף מנהרת חמאס שהגיעה עד שטח ישראל

פעם שניה בתוך חודש - צה"ל איתר מנהרת טרור שהגיעה עד לגבול ישראל, ושעומקה 28 מטר מתחת לפני השטח

המנהרה שנחשפה. צילום: דובר צה"ל
המנהרה שנחשפה. צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום: כוחות הנדסה של צה"ל איתרו בימים האחרונים מנהרה התקפית נגד ישראל על גבול הרצועה. חילופי הירי מעזה במהלך הלילה נגרמו בשל הגילוי. בימים הקרובים צה"ל יהרוס את אותה.

המנהרה נמצאת באיזור ה"פרימטר", וחפורה בעומק של 28 מטר. אזור הפרימטר הוא אזור החיץ הביטחוני בין ישראל לחמאס, שנמצא בפיקוח ישראלי, אך פלסטינים רשאים להיכנס אליו מפעם לפעם, שלא בעת מתיחות על הגבול.

גילוי המנהרה, הוא לא הרחק מהמנהרה שהתגלתה לפני כחודש שהופצצה אף היא מספר ימים לאחר גילויה. "אנו נערכים גם למצב שבו תהיה הידרדרות" אמר גורם בכיר בצה"ל, "מאמץ איתור המנהרות הוא מרכזי בצבא". עוד הוסיף "אנו רואים הצלחה במאמץ הטכנולוגי, המודיעיני והמבצעי שאנו משקיעים נגד המנהרות".

מדובר צה"ל נמסר כי "כוחות צה"ל איתרו במאמץ מבצעי ומודיעיני, מנהרת טרור נוספת בדרום רצועת עזה. מדובר במנהרת טרור שנחפרה על-ידי ארגון הטרור חמאס במטרה לבצע פיגועים בשטח ישראל נגד אזרחי ישראל וכוחות הביטחון ולפגיעה בריבונות ישראל.  

"איתור המנהרה מתרחש במקביל לשתי יממות בהן יורה חמאס לעבר כוחות צה"ל שעסקו בפעילות מבצעית על-מנת לסכל את מאמצי הטרור של חמאס. צה"ל תקף בשעות הערב והלילה מספר מטרות טרור של חמאס בתגובה.  צה"ל רואה בפעילות טרור בתווך התת קרקעי ומעליו כהפרת ריבונותה של מדינת ישראל וכאיום על אזרחיה, ורואה בחמאס אחראי בלעדי להן".

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, מסר מיד עם מציאת המנהרה - ״אין לי ספק שגילויה המקדים של המנהרה הנוספת הוא הוכחה נוספת לפריצת הדרך המבצעית והטכנולוגית של הצבא בהתמודדות עם איום המנהרות.

"אני מברך את צה״ל ואת מערכת הביטחון שהעמידו את הסוגיה בראש סדר העדיפויות. מאז 'צוק איתן' אנו עדים לפעילות האינטנסיבית של הצבא לסיכול האיום והיום אנחנו רואים את התוצאות של אותה פעילות מאומצת עם גילוי ונטרול המנהרה הנוספת".

ירקוני הוסיף עוד כי - "אנו לקראת יום העצמאות ה-68 למדינת ישראל שעומד השנה בסימן גבורה אזרחית. אני מצדיע לתושבי אשכול ועוטף עזה על הרוח האיתנה והחוסן הקהילתי שהם מפגינים 15 שנים ברציפות. על אף המציאות הביטחונית המורכבת, ממשיכים התושבים להצמיח את הישובים ולקיים חיי קהילה עשירים ומשגשגים״.

תמונות המנהרה שאותרה. צילום: דובר צה"ל








מנהרת טרור חמאס גבול עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד