י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרב אלטמן: "הצבא מחלן אותנו. אני קורא שלא להתייצב"

מנהיג קהילת 'חוג חתם סופר' נאם בכינוס לפני תלמידיו, והצהיר על הקצנה מול הצבא - "דברי מיועדים רק לבני הקהילה" • כמה מראשי הקהילה החרימו את הכינוס

הרב אלטמן
הרב אלטמן

כינוס 'אשרינו' נערך אתמול לקהל אנשי 'חוג חתם סופר' בראשות הגאון הצדיק רבי יוסף מאיר אלטמן, במהלכו נאם הרב והכריז כי הוא קורא לא להתייצב בצבא, כעמדתו של הגר"ש אוירבך.

הכינוס נערך בבית המדרש בבני ברק. גולת הכותרת של הכנס היו דבריו של הגרי"מ אלטמן שאמר שעל כל אחד ואחד לנהוג כבוד בכל אחד אחד בישראל ובכל ציבור, ובוודאי בתלמידי חכמים ויראי שמים ומרנן ורבנן גדולי ישראל, ולא לזלזל באף אחד.

בנוסף אמר שהצבא מחלן את הציבור שיש תקציבים גדולים לצבא שהם רוצים לחלן את החרדים. בדבריו הורה שלא להתייצב בלשכות הגיוס, ואמר שהוראתו היא רק לבני חוג חתם סופר.



בנוסף דיבר על שירות לאומי ושירות אזרחי, התערבות בתכני הלימוד בסמינרים ועל המפקחים החילונים שמגיעים לבתי הספר וכן על לימודים אקדמאיים ותארים בלימודים מעורבים. "יש אנשים משלנו שמשתפים פעולה עם החילונים לעשות דברים כנגד הציבור החרדי" אמר.

הרב אלטמן ידוע בעבר בהתנגדות החריפה שלו לשבועונים החרדים בתי מלון והקמת קניונים בבני ברק. ל'בחדרי חרדים' נודע כי קודם הכינוס היה חילוקי דעות בקהילת חוג חתם סופר והוא אף בוטל מספר ימים קודם. לבסוף התקיים הכינוס, והוא הוחרם מצד כמה מראשי הקהילה. ,

,










































,
הרב אלטמן חוג חתם סופר כינוס התייצבות צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד