ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

הוארך מעצר החשוד החרדי בהונאת המיליונים

המשטרה ביקשה הארכת מעצר של חמישה ימים, וקיבלה; השופט דחה את בקשת עורך הדין לצו איסור פרסום שמו

צילום: נתי שוחט פלאש 90
צילום: נתי שוחט פלאש 90 צילום: נתי שוחט פלאש 90

מעצרו של יועץ המשכנתאות מאיזור ירושלים החשוד בהונאה בהיקף של מיליוני שקלים, הוארך בפעם השנייה על ידי בית המשפט, עד ליום שלישי הבא.

המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשבעה ימים נוספים, על מנת להשלים את החקירה. בית המשפט נעתר חלקית לבקשה והאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים. עורך הדין יאיר גולן ביקש מבית המשפט לאסור את פרסום שמו על מנת שלא לגרום לו לנזק, אך בית המשפט לא נעתר לבקשה.

כאמור, מעצרו הוארך בשנית עד ליום שלישי הבא בשעה 9:00.

כזכור, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', החקירה החלה לפני כארבעה חודשים, בעקבות תלונה של בנק לאומי על הלוואות ענק שהוצאו מהבנק במרמה. על פי החשד במשטרה, החשוד בן 32 תושב אחת השכונות הסמוכות לירושלים, הוציא הלוואות בהיקף של חמישה מיליוני שקלים מבנק לאומי באמצעות מצג שווא בו זוייפו דפי חשבון, דפי משכורת ומסמכים נוספים שיכולים להעיד על פעילות פיננסיות של מגישי הבקשות.

ממידע שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', מדובר בקבוצה של לפחות עשרה בני אדם, רובם נמנים על הקהילה החרדית, שיחד עם החשוד המרכזי זייפו מסמכים לפיהם מצבם הכלכלי טוב, וקיבלו הלוואות גדולות מהבנק. לאחר שקיבלו את ההלוואות, העבירו אותם לחשבונו הפרטי ומשם לא ברור היכן הלך הכסף.

אולם, לו הבנק היה יודע על מצבם האמיתי של מבקשי ההלוואות, לא היו מאשרים להם את הסכומים הגבוהים. במחלקת ההונאה במשטרת ירושלים מעריכים כי במהלך השנה האחרונה הצליח החשוד להוציא מהבנק כחמישה מיליוני שקלים, שחלקם הוחזרו. בדיון בבית המשפט המשטרה אישרה כי עד כה לא נגרם נזק ממשי לבנק.

עשרת החשודים בקבלת ההלוואות, רובם חרדים מירושלים ומביתר עילית, נחקרו באזהרה בחשד להוצאה וזיוף מזמכים ושוחררו בתנאים מגבילים לבתיהם.

החשוד המרכזי נחשד בהלבנת הון, קבלת דבר במרמה, זיוף בכוונה לקבל דבר ושימוש במסמך מזוייף בכוונה לקבל דבר. ביום שני מיד לאחר מעצרו השופט דוד גבאי שאול ריכטר, שהכיר את החקירה הסמוייה מאחר והוציא מספר צווים בעבר, ציין כי יעדם של הכספים אינו ברור אך על פי החשד אותם כספים לא דווחו כנדרש, ומכאן החשד להלבנת הון.
הונאה של מיליונים בנק לאומי יועץ משכנתאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד