ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

טראמפ: "אובמה אוהב את איראן הרבה יותר משהוא אוהב את ישראל"

המועמד המוביל של המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארצות הברית מעניק ראיון למגזין 'משפחה', ופונה לקול היהודי והחרדי • "לא מבין למה היהודים תומכים באובמה, ואוהבים את הילרי. נקבע טון חדש שיחזק את ישראל" • כל הכותרות של טראמפ

דונלד טראמפ בראיון למשפחה. צילום: אמיר לוי, משפחה
דונלד טראמפ בראיון למשפחה. צילום: אמיר לוי, משפחה

הישג נאה השבוע בעיתון 'משפחה', שמפרסם ראיון בלעדי שערך הכתב ישראל בסר בניו יורק עם המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ. הראיון אמנם נערך קודם הפריימריז הפנימיים בניו יורק, אך בשל גליון החג הוא מתפרסם רק כעת, לאחר שטראמפ הפך כבר למועמד הבטוח של המפלגה הרפובליקנית עם פרישת יריבו טד קרוז מהמירוץ.

בפתח הראיון, מציין הכתב כיצד נוצרה ההיכרות בין הטייקון לעיתון: "הוא מספר לי על בתו, איוונקה, שעברה גיור אורתודוקסי, ועל זה שבעלה, כיום חתנו, ג'רד קושנר, קורא את עיתון 'משפחה'. אז אמרתי לג'רד, 'תראה, הייתי בעמוד הראשון של ה'טיימס' ארבע פעמים, אולי אגיע גם לעמוד השער של עיתון 'משפחה!' הוא מספר לי, צוחק על עצמו, על הקושי שלו לבטא את הח' שבשם העיתון. זה אומר 'פמילי', נכון? משפחה! - הוא אומר בחיוך זורח".

הכתב מתאר כי בכל מה שקשור ליהודים, פונה טראמפ לג'ייסון גרינבלט, איש סודו הנאמן והיועץ המשפטי הבכיר של 'קבוצת טראמפ'. "אמריקה קובעת את הטון", אומר גרינבלט. "נקבע טון חדש באירופה ובכל העולם. אנחנו אמורים ליצור תרבות כזו שמחזקת את ישראל, וכתוצאה מכך, את היהודים, כיחידים וכקהילות. אנחנו מסוגלים לכך".

"תראה, רואים עליך שאתה יהודי חרדי", אומר טראמפ, מביט בי ישירות ומרים את אצבעו בתנועה אופיינית. "הם רואים אותך. הם כבר למדו שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים, בלי לשלם על כך מחיר. אובמה לימד אותם את זה". טראמפ עובר לתנוחת ישיבה נוחה יותר, ונכנס לשיחת רעים לבבית, כשהוא מוציא דף מתוך נאומו באיפא"ק.

"אני לא מבין למה הקהילה היהודית תומכת באובמה, או למה הם מחבבים את הילארי - אני באמת לא מבין. אולי זה מתוך הרגל. האמת? אני חושב שהוא אוהב את איראן הרבה יותר משהוא אוהב את ישראל. אני חושב שאובמה הפך את איראן לחזקה ועשירה, והחליש את ישראל במובן הזה. זה מסוכן. אני מאמין שנשיא אמריקני שיבהיר שאנחנו מעריכים את הידידים שלנו, ושאלימות כלפי ישראל היא אלימות כלפינו, מעביר מסר מהדהד. בכל רחבי הגולובוס כולם יקבלו את המסר: זה לא יעבור בשתיקה", אומר טראמפ.

לסיום מתאר הכתב אנקדוטה מעניינת על האיש: רגע לפני שאנחנו נפרדים, אני שולף פתק שהכנתי בשביל טראמפ לחתום עליו, מחוות ידידות עבור חבר שחשבתי שישמח בה מאוד. המועמד המוביל לוקח את הדף ושואל כמה שאלות: למה דווקא לחבר הזה? מהם הקשיים שלו ואיך הוא מתמודד איתם? מדוע לחתימה שלו תהיה משמעות עבורו? הוא יורה לעברי כמה שאלות נוספות, מתוך התעניינות כנה, ואז מקמט את הדף.

"אני אתן לך משהו טוב יותר", הוא מסתובב ולוקח נייר מכתבים עם הלוגו האישי שלו "משולחנו של דונלד טראמפ" - כותב פתק משלו, מנסח בכישרון מסר מתאים. הוא לוחץ את ידי, ומרצין מעט. "איך נראה לך שילך לנו מחר?" מבלי להמתין לתשובתי, הוא אומר, כמעט לעצמו, "אנחנו ננצח, אנחנו ננצח. יהיה נפלא".
דונלד טראמפ הבחירות בארצות הברית ברק אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד