י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

יו"ר ועד העירוב בבית שמש הסיר דגלי ישראל ונעצר

יו"ר ועד העירוב של 'העדה' בבית שמש, הרב דוד בלנדר, הסיר דגלי ישראל בעת תיקון עירוב ונעצר: "מתנכלים לנו"

ועד העירוב ודגלי ישראל
ועד העירוב ודגלי ישראל

ושב ראש ועד העירוב של 'העדה' בבית שמש, הרב דוד בלנדר, נחשד היום (ה), כמי שמשחית את דגלי ישראל, בעקבות עבודות תחזוקה שעשה לקו העירוב בעיר והסרת דגלי ישראל. הוא נעצר ונחקר.

לאחר התערבות הנציגים החרדים, הוא שוחרר.

גורם בכיר בוועד הערובין של 'העדה החרדית' בבית שמש, מאשים בשיחה ל'בחדרי חרדים', פקיד בעירייה בהתנכלות.

"זה זמן רב שמר שאול פוקס ממנהלי אגף שפ"ע בעירייה, מתנכל לנושא העירובין בעיר", הוא אומר, "אנו הולכים לדרוש לפטר אותו מתפקידו, כי לא נראה לנו שנצליח לשרת את הציבור בצורה הזו".



"אנו נערכים לפרסם את מעשיו, כמו מתן דו"חות בסכום של אלפי שקלים בשל העמדת רכב לצורך תיקון העירוב. לשיא הגיעו הדברים, כשרבנים הממונים על ועד העירוב בעיר נעצרו. הם נאזקו וישבו 4 שעות בכלא.

"אין ספק שהכל משחק. העיריה שבראשה עומדים נציגים חרדים לא נוקפים אצבע. מתוקף תפקידנו יש לנו קשר טוב עם כל ועדי העירובין בשאר הערים החרדיות והלוואי שנציגי הערייה יגיעו לאחוזים בודדים ממיסוד העירוב בעיר".

לדבריו: בערים אחרות עניין העירוב הוא חלק מתפקיד העירייה.

מתי רוזנצוויג דובר בית שמש הגיב הערב ל'בחדרי חרדים': "למועצה הדתית בבית שמש המנוהלת ע"י נציגים ורבנים חרדים יש עירוב עירוני מהודר בכל חלקי העיר, במקביל לכך ישנם מספר עירובין שכונתיים נוספים ע"י גופים וועדים שונים וביניהם ועד העירוב של העדה החרדית, להם ניתן סיועה במידת הצורך.

"בימים אלו שבהם קיימת מתיחות רבה סביב הפגנות הקיצוניים בעיר, הסירו מפקחי העירוב של העדה החרדית, כנראה בחוסר הבנה במצב הרגיש והמורכב, דגלי ישראל שנתלו לקראת יום העצמאות, ובשל כך משטרת בית שמש עיכבה את מפקחי העדה החרדית מחשש שמדובר בפעולות קיצוניים. מייד כשנודע הדבר לנציגי העירייה החרדים, פעלו חברי העירייה לשיחרורם של המפקחים ולפיתרון אי ההבנה שנוצר".
עירוב בית שמש דגל ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד