ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

גפני: נתניהו יתערב במשבר מול הבית היהודי

יו"ר 'דגל התורה' העניק ראיון נרחב ליתד נאמן, בו פירט על נקודות המחלוקת העיקריות מול בנט והבית היהודי, והבהיר כי הן מאיימות על שלומה של הקואליציה • "עדיף לנו את המחנה הציוני על פני הבית היהודי"

חבר הכנסת גפני, צילום: קובי הר צבי
חבר הכנסת גפני, צילום: קובי הר צבי

גפני העניק ראיון נרחב ליתד נאמן הבוקר (ו'), בו קבל על התנהלות "הבית היהודי" בממשלה, תקף את פקידי הממשלה הפועלים תחת גיבוי שרי המפלגה הדתית והצהיר כי פנה לנתניהו בעניין, וכי נתניהו הבטיח להתערב.

ביתד נאמן מספרים כי יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הבהיר השבוע בישיבת ראשי הקואליציה כי "לאור ההתנכלויות של משרד החינוך, לעיתים יחד עם פקידי האוצר, לא ניתן יהיה להמשיך בתפקוד הקואליציה".

גפני מנה שורה של "התנכלויות", לדבריו, מצרכי הציבור החרדי, ואמר כי אין מדובר ב"שב ואל תעשה" בלבד מצד "הבית היהודי" אלא ב"קום ועשה". "לא נוכל להמשיך כך" אמר. גפני מספר כי נתניהו הודיע כי הוא מתכוון להיכנס לעומקם של הדברים באמצעות דיון שיעשה מנכ"ל משרדו.

גפני אף התבטא על עניין הרחבת הממשלה שעלה לכותרות השבוע, ואמר כי - "לציבור החרדי טוב יותר המחנה הציוני בממשלה, מאשר הבית היהודי".

ביתד נאמן מונים את נקודות המחלוקת המחריפה בין החרדים לבית היהודי - נושא הוויכוח הראשון קשור לתקציב הישיבות, שאינן קשור ואינו תלוי במספר התלמידים. קיים על כך ויכוח נוקב. התוצאה: הישיבות נפגעות בגלל האוצר ובגלל משרד החינוך. בעניין אבטחת הכנסה - משרד החינוך לא קובע קריטריונים, למרות שהכסף כבר עבר בוועדת הכספים התקציבים לא עוברים לאברכים, בגלל משרד החינוך והאוצר גם יחד.

בנוסף, יש את תל"י (תיגבור לימודי יהדות) - משרד החינוך לקח את הכסף עוד בקדנציה הקודמת והעביר לממ"ד ולממלכתי. הסיכום היה שיחזירו את זה לחינוך החרדי. אולם משרד החינוך פירסם קריטריונים חדשים בדיוק כפי שהיו בממשלה הקודמת בה כיהן שר החינוך שי פירון איש מפלגתו של לפיד. התוצאה: נזק ממשי. גפני: "זה כבר לא פעולה של 'שב ואל תעשה', אלא ממש 'קום ועשה' נגד המוסדות החרדים". טיפוח ותמרוץ - של מוסדות החינוך החרדים. יש הסכמים קואליציוניים והיה צריך להעביר לכך תקציבים בתחילת הקדנציה עד כה זה לא נעשה ולא בוצע.

חוק הליבה של מוסדות הפטור. גפני הגיש הצעת חוק (כפי שעשה גם בעניין אבטחת הכנסה). אולם משרד החינוך ביקש להגיש בעצמו את הצעת החוק, דבר שלא נעשה כד כה.

שורה תחתונה: המוסדות לא מקבלים את המגיע להם, האברכים והזכאים אינם מקבלים את תקציבי הבטחת ההכנסה.

"ראש הממשלה נתניהו מודע לכך וכבר קבע ישיבה מסודרת עם המנכ"ל שלו ונציגי המפלגות החרדיות, כדי שניתן יהיה לפתור את נקודות המחלוקת. גם הוא מבין שאי אפשר יהיה לפתוח כך את מושב הקיץ", אומר גפני. "הוא יודע שאנחנו לא נצביע על החוקים והתקנות שהאוצר ו'הבית היהודי' יביאו לוועדות ולמליאה".

"אני לא מסתיר את דעתי, כי במצב הנוכחי, טוב יותר לציבור החרדי שמפלגת 'המחנה הציוני' תיכנס לממשלה על פני 'הבית היהודי', ממנה אכלנו ועדין אנו אוכלים רק מרורים", אומר יו"ר ועדת הכספים.
משה גפני הבית היהודי המחנה הציוני הרחבת הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד