א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

הרב גרוסמן חושף: "התנאים בכלא קשים. שכנעתי אותו לחזור"

רבה של מגדל העמק שהה במשך שבוע שלם בדרום אפריקה מתוך מטרה לסייע ל'פדיון שבויים' של הרב ברלנד • בראיון מיוחד ל'בחדרי חרדים' עם חזרתו, הוא מספר על מצבו הקשה של הרב, יחסיו עם הקהילה המקומית ופעילות הסיוע המיוחדת

הרב גרוסמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
הרב גרוסמן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90

רבה של מגדל העמק, הגרי"ד גרוסמן, שב הבוקר (ו) מדרום אפריקה, שם שהה שבוע שלם על מנת לסייע למנהיג קהילת 'שובו בנים' הגר"א ברלנד הנמק בכלא בתנאים מחרידים.

עם חזרתו, שוחח הרב גרוסמן עם 'בחדרי חרדים' ושפך אור על פעילותו בנושא הרגיש והמורכב.

הרב חזר ברגעים אלה מדרום אפריקה בנסיונו לעזור לרב ברלנד..

"כן, עבדנו מאוד מאוד קשה כל השבוע מיום ראשון עד עכשיו, כמעט בלי שינה ובלי אוכל".

באיזה תנאים הוא?

"תהאים קשים מאוד, הוא נמצא בבית סוהר מאוד בעייתי וקשה. אתם יכולים להבין מה זה דרום אפריקה מי החברותות שלו שמה, ליהודי כזה. ובעיית הבעיות שלא נותנים להכניס אוכל כשר, וזה כל יום היה מאבק. פעמיים שלא אכל אני אישית נכנסתי והבאתי לו אוכל, נפגשתי עם ראש הבתי סוהר ובנוסף לזה נפגשתי עם עורכי הדין כדי לעזור".



הרב ממשיך ומספר: "המטרה העיקרית, אני מקווה שיחזור לארץ וייגמרו כל הבעיות האלה, לא מגיע ליהודי כזה שיהיה נע ונד ובגלות, אני לא רוצה להיכנס לנושא המשפטי שאני מקווה שכאן יתברר שזה הכל לא מה שמדברים ולא מה שחושבים, והוא ייצא מהעסק הזה בקלות ובעז"ה יחזור להנהיג. יש לו עדה גדולה ורק שם מתגלגלות איתו 80 משפחות, איפה שהוא הולך הם הולכים אחריו במצב לא יאומן.

"יהודי צדיק שנמצא בתוך בית סוהר קשה מאוד בתנאים קשים, חייבים להוציא אותו, זו הייתה המטרה שלי, אני לא נכנס לעניין המשפטי, זה נוגע למדינה והם יטפלו, באתי בעיקר לחזק אותו בעצם זה שהוא ראה אותי, ולהגיד לו שאני חושב שכדאי שיחזור לארץ ויגמור את הפרשה ובעז"ה כך יהיה".

הרב הרגיש שהקהילה המקומית עושה נסיון לעזור?

"הקהילה היהודית זה בעיה, צריך להסביר את זה, כי הגיעו הרבה משפחות ומסתובבים שם והסביבה גרמה להרחקה, ומכיוון שזה נקרא גם שהוא ברח אז הקהילה מאוד מאוד מרוחקת. אני עשיתי שלום בין הרב הראשי ובין הקבוצה של הרב ברלנד וזה המטרה שלי, ובעז"ה נעשה ונצליח".
הרב גרוסמן הרב אליעזר ברלנד דרום אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 58 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד