כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

המודיע מצטרף לציר השלום בין ליצמן לפרוש

לאחר הסיור המשותף שערכו שר הבריאות וסגן שר החינוך, זוכה לראשונה סניף אגודת ישראל בירושלים לסיקור בבטאון הסיעה המרכזית

הסיור המשותף
הסיור המשותף

לראשונה מזה שנים, הבוקר (ו) מדווח ביטאון אגודת ישראל, עיתון המודיע, על ישיבת מזכירות אגודת ישראל בירושלים, הנתונה בשליטת סגן שר החינוך מאיר פרוש, שנערכה השבוע בנושא הסכמי הרוטציה בין דגל התורה לאגודת ישראל, כאשר מ"מ ראש העיר יוסי דייטש העביר את תפקיד ממלא מקום ראש העיר לדגל התורה במסגרת הסכם הרוטציה.

כזכור, לפני מספר שנים מונה סגן שר החינוך מאיר פרוש ליו"ר מזכירות אגודת ישראל בירושלים, ומאז נמנעו בהמודיע מלפרסם ולדווח על הישיבות שנערכו במזכירות אגודת ישראל בירושלים. כמובן, מי שכן סיקר את הסיעה עד עתה, הוא ביטאון שלומי אמונים 'המבשר'.

גורם באגודת ישראל אומר בשיחה עם בחדרי חרדים כי הפרסום הבוקר בהמודיע בא בהמשך להתקרבות שחלה לאחרונה ביחסים בין שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר החינוך מאיר פרוש, כאשר רק השבוע השניים סיירו יחד בעיר ביתר עילית. הגורם הוסיף כי ההחלטה שהתקבלה במקום מקובלת על כל הצדדים ולכן אין סיבה שהיא לא תקבל סיקור בהמודיע.

בהמודיע נכתב כי הסכם הרוטציה על תפקיד ממלא מקום ראש העיר קויים. אך "משתתפי הישיבה התוודעו לעובדות כי לצד ההסכם על רוטציה בשני תפקידים אלה אשר מקויים במלואו כמיטב המסורת של אגודת ישראל לקיים הסכמים, הובהר באותו הסכם עצמו כי אם תרוץ רשימה נוספת שתפגע בכוח האלקטוראלי של רשימת יהדות התורה לא תהיה כמובן מחויבות להסכם הרוטציה על מקום במועצת העיר בין נציג אגודת ישראל הרב דייטש לבין נציג דגל התורה".

עוד נכתב: "נציגי אגודת ישראל במועצת העיר הבהירו כי אכן התמודדה עוד רשימה מול אגודת ישראל והיא נגסה מהרשימה המשותפת יותר משבעת אלפים קולות שנגרעו ממאגר הקולות של דגל התורה וגרעו מנדט מיהדות התורה, מה שכאמור מנטרל את סעיף הרוטציה בנציגות במועצה".



מאיר פרוש אגודת ישראל ירושלים המודיע סיקור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד