כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הבחור המשתמט מאילת נשלח ל-13 ימי מעצר

מעצרו של הבחור שנלכד על ידי המשטרה כשהתווכח עם נהג מונית שאסף אותו ממועדון בילויים באילת - הוארך ב-13 יום, מתוכן ריצה כבר שלושה ימים

הפגנה למען הבחור. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
הפגנה למען הבחור. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תלמיד הישיבה שנעצר באילת לאחר שלא התייצב לבקו"ם - הובא לבית הדין הצבאי אתמול, והיום גזר קצין משמעת את דינו ל-13 ימי מעצר.

הבחור ישהה במעצר בפועל עשרה ימים נוספים, בניכוי שלושת ימי המעצר בהם שהה בכלא 4 בבסיס צריפין.

בעקבות מעצרו בסמוך לפאב באילת, לאחר וויכוח עם נהג מונית על תשלום, נערכו הפגנות שלשום בלילה ואתמול במהלך היום, נחסמו צירים בערים ירושלים, בני ברק, אשדוד, צפת ובצומת שילת. נעצרו עשרות מפגינים אולם רובם שוחררו בתנאים מגבילים.

אתמול בשעות הערב המאוחרות, לאחר שבשעות הצהרים נחשף ב'בחדרי' על מקום מעצרו, הורה הגר"ש אוירבך להפסיק את ההפגנות.

הוועדה להצלת עולם התורה מגיבה בסיפוק רב על החלטת בית המשפט, ומציינת כי "לאור העיסוק הרב והחשיפה הגדולה של מעצר הבחור וההפגנות שנילוו לכך, זכינו לקדש שם שמים בכך שקיימנו דבר רבותינו ובראשם ראש הישיבה הגר״ש אוירבך ויצאנו למחות בהמונינו כדי להביא לשחרורו המהיר של הבחור חזרה לספסלי הישיבה, והתוצאות מדברות בעד עצמן".


עורך דינו: "לא היה במועדון ולבש שחור לבן"
עו"ד שגיא גרינפלד המייצג את משה חזן אומר לבחדרי חרדים: "החשד להשתמטות בת כשנתיים וחצי מגיוס של הבחור משה, לאחר שמשרדנו פנה לפרקליטות - הוחלט לקבל את עמדתנו לבטל את ההליך הפלילי ולהעביר את העניין לדין משמעתי בלבד. משה נשפט ל-14 יום ולאחר הפחתה קיבל 13 יום, כלומר הוא ישתחרר בעוד כ-10 ימים. השבת ושבת הבאה הוא ישהה בכלא ולאחמ"כ בתחילת השבוע הוא צפוי להשתחרר. עונש נמוך משמעותית, מרמת הענישה שהיא בת חודשי מאסר".

מה הוא אמר לך במהלך הדיון היום?

"הוא שמח לתמיכת אנשי הפלג הירושלמי שיוצאים לרחובות להפגין, הוא יודע שיש הפגנות סוערות ברחבי הארץ. אמר לי שזה מחזק אותו. כשהפרדתי ממנו אמר לי שיחזיק מעמד. הוא יצא ממש בזול מכל הסיפור הזה, לידו ישב בחור ישיבה אשר גם הוא משתמט מצה"ל שהוגש כנגדו כתב אישום והוא צפוי לשבת חודשים ארוכים בכלא. משה הבין כמה מצבו מצוין, הוא במצב מצוין".

מה משה אמר לך על המעצר עצמו?

"הבחור לא נעצר בשום מועדון אלא רחוק משם, הוא נסע עם נהג מונית חמום מוח בגלל בוררות של חמש שקל, הנהג נעל את הדלתות ונסע במהירות לתחנת המשטרה באילת, משה עוד אמר לי שהשוטרים צחקו על שהנהג מונית בא להתלונן בשביל חמש שקל, אבל כשהשוטרים העלו במחשב את הפרטים של משה ראו שהוא משתמט, והשוטרים אמרו לו 'למרות שהגעת אלינו בלי שעבדנו, אנו חייבים על פי החוק לעכב אותך', תוך שעה הגיעה משטרה צבאית ונגמר העניין והוא נעצר.

"הוא לא בילה במועדון ולא נעצר במועדון, משה אמר לי שאף היה לבוש כחרדי שחור לבן. חמור מאוד שדוברות המשטרה הוציאה הודעה שכזו ואין לי אלא להצר על הפרחת השמועות הלא מבוססות בעניינו".
אילת הפלג משתמט עריק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד