י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הישג ללייבור: נבחר ראש עירייה מוסלמי ללונדון

מועמד הלייבור סדיק חאן זכה ל-57% תמיכה, והביס את יריבו זאק גולדסמית' • מנהיג המפלגה ג'רמי קורבין בירך: "מצפה לעבוד איתך ליצירת עיר הוגנת"

לונדון. צילום: גילי כהן, פלאש90
לונדון. צילום: גילי כהן, פלאש90

תום ספירת קולות המצביעים בבחירות המקומיות בבריטניה, עולה כי סדיק חאן, מועמד מפלגת הלייבור, נבחר לראש עיריית לונדון הבא, והוא זה שיחליף את ראש העירייה היוצא בוריס ג'ונסון. חאן זכה ל-44% קולות בסיבוב הראשון ול-57% בסיבוב השני, ויריבו המרכזי, מועמד המפלגה השמרנית זאק גולדסמית', זכה ב-35% ו-38%, בהתאמה.

מנהיג הלייבור לשעבר אד מיליבנד בירך את חאן, וכתב בהודעה בחשבון הטוויטר שלו: "אתה תהיה ראש עיר מעולה. החזון החיובי והיושרה שלך הביסו קמפיין של פחד ופילוג". מנהיג המפלגה הנוכחי ג'רמי קורבין הוסיף: "אני מצפה לעבוד יחד איתך ליצירת לונדון הוגנת לכולם".

עוד לפני ההכרזה על התוצאות הרשמיות, הברכות הגיעו גם מעבר לים. ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו, שמזוהה עם השמאל הפוליטי, כתב בטוויטר: "שולח ברכות לראש העירייה החדש של לונדון , ועמיתי למאבק למען דיור בר השגה. מצפה לעבודה המשותפת!".

גם אחותו של גולדסמית', ג'מיימה, בירכה את חאן, על בחירתו לראשות עיריית לונדון, "עיר לכל התרבויות, הרקעים והדתות". בפרסום בטוויטר, תיארה את חאן "מודל לחיקוי עבור מוסלמים צעירים". היא הוסיפה: "אני עצובה שהקמפיין של זאק לא שיקף את האופי שלו שאני מכירה".

על פי הדיווח ברשת BBC, חאן צפוי להתפטר מתפקידו כחבר המועצה מטעם רובע טוטינג שבדרום לונדון, בשל בחירתו לראשות העירייה. בשל כך, הלייבור עשויה להפסיד מושב נוסף במועצת העירייה, מה שיפגע עוד בכוח המפלגה בלונדון בעקבות הבחירות האחרונות.

בצל פרשת האנטישמיות במפלגת הלייבור, גורם המקורב לחאן הבהיר בשיחה עם העיתון הבריטי "גרדיאן" כי "סדיק תמיד אמר ששמו של ג'רמי (קורבין, יו"ר המפלגה) לא נמצא על פתק ההצבעה, אלא שלו. זה תמיד היה מאבק בין סדיק לזאק".

מלבד הבחירות בלונדון, נערכו בחירות ל-124 מועצות מקומיות באנגליה, כמו גם לפרלמנט של סקוטלנד ולמועצה הלאומית של וויילס. עם חשיפת התוצאות, התברר כי מפלגת הלייבור איבדה מכוחה באופן משמעותי בבחירות. מדובר במדד להלך הרוח הפוליטי הראשון בבריטניה מאז הבחירות הכלליות שנערכו לפני כשנה. נוסף על כך, זהו מבחן ליו"ר הלייבור ג'רמי קורבין לאחר זכייתו המפתיעה בתפקיד לפני שמונה חודשים, והוא מגיע על רקע התבטאויות אנטישמיות של כמה מחברי המפלגה, שהובילו להשעייתם.
ליבירלים אד מיליבנד לונדון ראש עיר בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד