כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

תיעוד בלעדי: סגני ראש העיר חוגגים בבריכה

עוד בלייבל'ה: הסיבוב של גפני, הקשר המתהדק בין ליצמן למשרד החינוך, היועץ החדש של הרצוג והקרמיקה של הגרש"ב סורוצקין • מי התפלל במשרפות עבור דרעי? • ואיזה רובינשטיינים חגגו בבריתות השבוע? • וגם: פינת סיכום מיוחדת לקריירה הגל"צניקית של אוריה אלקיים

תיעוד בלעדי: סגני ראש העיר חוגגים בבריכה
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

בצער רב וביגון קודר, אחרי כל כך הרבה זמן שהאכיל את כולם לוקשען, לייבל'ה נאלץ לסגור את הבאסטה, וליתר דיוק, למכור את הבאסטה. נכון, יהיה לו קשה בלי כל הסלבס והרכילות העסיסית שהסתובבה שם, גם קשה להיפרד מהקליינטים הנאמנים, אבל זהו.

מדובר כמובן במעדניית לייבלה המפורסמת והמיתולוגית בטבורה של בני ברק (מתחם דובק) שלייבל'ה חושף בזאת כי היא נמכרה על מטעמיה ומעדניה על ידי הבעלים הותיק יהודה לייב אשלג, אחרי כמעט 40 שנה.

ומי ימלא את מקומו של אשלג? לייבל'ה כבר ערך היכרות בסיסית עם הרוכש ממוצא בוכרי, וגילה כי הבעלים הקודם אף ערך עמו חפיפה להמשך שירות הלקוחות הותיקים, וכמו שלייבל'ה רגיל, שתמיד כשהוא מסתפר אצל בנצי יהיה מישו שינשנש משהו תוצרת לייבלה.

ואם בענייני אוכל עסקינן, הרי שהשבוע החולף נפתח בחגיגות מימונה סוערות. וכידוע, אין מימונה בלי מרוקאי מקצועי, מישהו כמו איציק סודרי, שפתח את ביתו לרווחה ואימץ מאות אשכנזים שחיפשו חמץ ולא רצו להידחף ליד המאפיות. וכך, נהרו להם האורחים המרובים לרחוב מנחם בגין בגבעת שמואל, וסודרי המאושר ועטוף השיראין הסתובב בין אורחיו ודאג לפנק אותם, יחד עם ה'עזר כנגדו', שדאגה לאספקת מופלטות סדירה.



ובעוד לייבל'ה פוגש במקום שלל ידוענים וכוכבים, ואפילו זוכה שצלם הבית קובי הר צבי ינציח אותו בחברתם של בני הזוג קליגר, מי שגנב באמת את ההצגה הוא איש NRG מענדי גרוזמן, שיחד עם נציג אתר הבית אלי ביתאן הגיעו לאירוע בתלבושת מתאימה והשניים פיזזו עד כלות הכוחות.



ואם בזוג קליגר עסקינן, לייבל'ה חושף בזאת כי באופן רשמי החל חיים קליגר לדברר ולייעץ ליו"ר המחנה הציוני, ח"כ בוז'י הרצוג, בכל הנוגע למגזר החרדי. אי לכך ובהתאם לזאת, אל תתפלאו אם הרצוג יתחיל לפגוש רבנים, להגיע לחתונות אדמו"רים או לבקר בכפר חב"ד... לייבל'ה מברך על הצעד החיוני, שאולי ימנע מהרצוג בעתיד שגיאות בסיסיות כמו תמיכה ברפורמים.



ועוד אחד שחגג מימונה: מוישה אבוטבול שלא ממהר לוותר על תפקיד הראיס של בית שמש לטובת החברים, התלבש כמיטב המסורת ובישל לצלם יעקב לדרמן גלריה מרהיבה. מיד לאחר מכן בישר אבוטבול לכל מי שהסכים לשמוע על שמחת אירוסי בתו הכלה עם הבחור החשוב מיכאל אביטוב, מבחירי ישיבת 'לב אליהו'.

הפינה הפוליטית
ומכאן למעקב הצמוד אחרי יחסי הכוחות הפנימיים בתוך יהדות התורה, ותחילה תקציר הפרקים הקודמים: אחרי שליצמן רב עם מוזס, ופרוש הסתכסך עם דגל התורה, התראיינו ארבעת ח"כי אגודת ישראל לעיתון 'המחנה החרדי' ערב החג והכריזו על אחדות חסידית. לא בטוח שזה יעזור לעסקי החינוך העצמאי, אבל גם סיור משותף כמו זה שערכו פרוש וליצמן השבוע בביתר שווה משהו, שלא לדבר על הסיקור הנדיר של פעילות סניף אגודת ישראל בירושלים בעיתון 'המודיע'. לייבל'ה מקווה שקוראי המודיע זוכרים שקיימת מזכירות אגודה בבירה.

אבל אם חשבתם שהדבר הנחשק ביותר שעשה הראיס של ביתר עילית השבוע היה האירוח המשותף של שר הבריאות וסגן שר החינוך, תחשבו שוב. בבוקר שישי התכבד הסבא מאיר רובינשטיין המאושר בסנדקאות בברית לנכדו, והחיוך זרח על פניו.



ועוד קצת ממשפחת פרוש: סגן השר לענייני ברסלב ואומן נועד השבוע עם שרת המשפטים לענייני דיינים, בסוגיית מנהיג ברסלב הנמצא בבור ביוהנסבורג, בכדי שיוכל להגיע לארץ בקרוב באופן מכובד. לייבל'ה צופה כי בוא יבוא היום וסגן השר מלווה בשר הבריאות יצעדו יחד אל המנהיג הרוחני של הסיעה המרכזית - אז יסתיים הנתק בן 8 השנים. או שלא...

ואחרון מהפרושים: ראש העיר אלעד ישראל פרוש נחלץ השבוע לעזרת נץ פצוע במהלך סיור שגרתי בעיר יחד עם דוברו הנאמן חיים לוריא. ככה זה כשלדובר יש ציפורים בראש.



ובזמן שראש העיר משתעשע עם ציפורים, הסגן צוריאל ויקטור קריספל נצפה זוכר את השואה במחנות ההשמדה בפולין. מול המשרפות העתיר צורי בתפילה גם עבור הבוס דרעי, שיצליח בכל דרכיו וייחלץ מכל מצוקותיו.



ואם חשבתם שליצמן מסתפק בסגן שר החינוך, כנראה שאתם לא קוראים בקהילה, או אז הייתם מגלים ראיון משותף ורווי חנופה הדדית של שר הבריאות ושר החינוך בכבודו ובעצמו. הצלם שמואל דריי לא יכל להחמיץ את הרגע ההיסטורי שבנט מחליף אחים, והצטלם בסלפי עם הצמד החדש.



ומה עושה בינתיים ה'יריב' מדגל התורה, הלא הוא יו"ר ועדת הכספים? לייבל'ה עקב בערב שבת אחרי הח"כ מוישה גפני, ומצא אותו עסוק בבייביסיטר לנכדיו ולוקח אותם לסיבוב השבועי במאפיית ויז'ניץ. העיקר מוישה, תקפיד לשמור על חוקי התנועה.

פינת אוריה אלקיים
השבוע התבשר לייבל'ה בצער רב וביגון קודר על סיום תפקידו בקרוב (חודש יולי, מה שזה לא אומר בתאריך עברי) של כתב הדתות המהולל של גל"צ אוריה אלקיים, וזה הזמן לבדוק מה עשה הכתב הצבאי המסור בשנות שירותו, ועל אלו סקופים מובילים ומהדהדים הוא חתום.

אז ככה: בתחילת שירותו ככתב דתות, לפני כשנתיים, חשף אלקיים את האפליה בפתח תקווה, כאשר יהודים ממוצא אתיופי סורבו להירשם לנישואין בעירם משום שהרב אטיאס פקפק ביהדותם. מאז, שב אלקיים לפרסם גילויים חדשים בפרשה. ולפני כחודשיים חשף הקלטות של רשם נישואין ברבנות המקומית, המתעמר בצעירה ממוצא אתיופי לפני חתונה ושולח אותה להירשם בעיר אחרת.

בהמשך, בבחירות 2015, חשף אלקיים הקלטות חריפות במיוחד של הרבנית עדינה בר שלום נגד יו"ר ש"ס אריה דרעי. עיתוי הפרסום מבחינת ש"ס היה אומלל במיוחד, שכן רק ערב קודם לכן השיקו דרעי ובר שלום יחד את מועצת הנשים (ז"ל) של התנועה.

מילא זה, קצת לאחר מכן, נפתחה שנת הלימודים במגזר החרדי כשהנשיא ריבלין מתכנן להגיע לתלמוד תורה "קהילות יעקב" בירושלים. אלא שאלקיים חשף כי המוסד הודיע לנשיא שהוא אינו רצוי בבית ספרם. הסיבה: התבטאויותיו של ריבלין בדבר הרצח המתועב במצעד התועבה.

עוד קצת אלקיים, ושוב תקופת הבחירות: הקלטות בהן נשמע מג"ד נצח יהודה החרדי, מלין על כך שהחיילים המגיעים אליו הם חילוניים גמורים, וזה בזמן שבצה"ל מתגאים בעלייה בשיעורי גיוס החרדים. סגן אלוף אורי לוי תועד ושודר אז בגל"צ כשהוא מודה בשיחה עם 'מגייסים', כי גיוס החרדים הוא פשוט 'עבודה בעיניים'.

עוד כמה חשיפות מסקרנות של אוריה דנן שלייבל'ה לא יכול לשכוח: החלטת מועצת הרבנות שנשים בעלות יכולת כלכלית תשתתפנה בתשלומי מזונות לצד הגבר, החלטת היועץ המשפטי להתיר לעסקים להציג תעודות השגחה אלטרנטיביות, שהריצה את המפלגות החרדיות לקדם תיקוני חקיקה בנושא וחשיפת הקשר בין הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו וחברת 'אסם'.

לייבל'ה תוהה בהזדמנות זו היכן ימשיך אלקיים לככב, מלבד סדרת התיעוד המרגשת תוצרת מענדי גרוזמן – 'יום בחייו של אוריה אלקיים', שזכתה לפופולאריות רבה ברשת, והוא מאחל לו הצלחה רבה בכל אשר יפנה, אפילו אם יחליט לבוא למוסקבה...

מן הגורן ומן היקב
אי אפשר בלי להתייחס לאירועים המרכזיים של השבוע, לאמור מינויו של יצחק פינדרוס כסגן וממלא מקום ראש העיר ירושלים, והפגנות 'הפלג האילתי' בעקבות מעצר בחור ישיבה לאחר שהתקוטט עם נהג מונית בעיר הדרומית.

ונפתח כמובן בכיכר ספרא, שם תועדו עוזריהם המסורים של קלרמן (שמוליק יעבץ) הסגן לשעבר ופינדרוס (מוישי מילר) שחזר לתפקידו הישן, כשהם לוקחים את הזר שקיבלו כנהוג בכללי הטקס המקומיים. שנאמר, כל אחד והעציץ שלו.





ועוד אחד מפינדרוס, שפתח את השבוע עם הקולגה והסגן בזכות עצמו צביקה כהן, השניים הגיעו לבקר את אלפי בחורי החמד שיצאו בסיום 'בין הזמנים' ביוזמה חרדית משותפת לבילוי בחמת גדר, והתקבלו בשירה רבתי ובריקודים. צפו בוידאו.



ובהפגנות למען 'אסיר עולם התורה מאילת', פתח האיש והנייעס מוישי ביכלר חפ"ק ברחוב השומר, לבל יתפספסו הודעות האס.אם.אס ולמען יעבוד בקצב. איש תקשורת הנייעס נתן משי שעבר במקום תיעד.



ואם בנייעס עסקינן, לייבל'ה חושף סקופ מארץ הסקופים: שדרן קו הסקופים והאיש מאחורי הקלעים של מוקד האס.אם.אסים יענקי קצבורג, מצטרף השבוע לצוות העיתון כל ישראל מבית קו עתונות. לייבל'ה החליט שלא לריב על 5 שקל - כדי לקרוא את המדור החדש בעיתון 'מהנעשה ונשמע'.



ואילו כותב אחר ששמו מופיע באותו עיתון, בעל הטורים ב'בחדרי חרדים', יו"ר מפעלות הרב גרוסמן ואיש חדרה בנצי נורדמן, נצפה דוהר לו מעדנות - רגע אחרי שהספיק לקדש את הזמרת רוני דלומי בתחילת ימי ספירת העומר.



עוד אחד שתועד רוכב על סוס, יחד עם הילד, הוא חבר מועצת עיריית ירושלים מטעם ש"ס, פיני עזרא.



עוד קצת בתקשורת: רגע אחרי ההחלטה הדרמטית של בית המשפט שגזר את עונשו של קמב"ץ 'העדה' יואליש קרויס, הגיע חברו הקרוב העיתונאי שלומי גיל לחבק ולתמוך. רק אדמקר היה חסר ללייבל'ה בתמונה.



ובכניסה לעיר שדרות, צפה לייבל'ה בעורך 'יום ליום' יצחק קקון קונה ירקות בעיר מגוריו בשפע רב, כאילו הוא מתכנן למלא מנהרה. לייבל'ה שמכר לאחרונה את דירתו שקל להגיע להתגורר במקום, אבל הוא חושש להיצמד לגבול עזה המתוח.



אלי פלדשטיין, הבן של אשת הפרסום בינה, ומהיום קצין בזכות עצמו, סיים השבוע אחרי מסע מפרך קורס קצינים בצה"ל. באו לחגוג – איש ערוץ 2 יאיר שרקי והתחקירן עמרי אסנהיים, יחד עם היחצ"ן המוביל ומתקן הטעויות בטוויטר שרגא ניימן.



ועוד קצת מדובר צה"ל: בין הפרכת השמועות על לכידת הבליין האילתי בצפון או בים המלח לעבודות השוטפות של דו"צ, התפנה חזקי שכטר לערוך שיחה צפופה עם כתב משפחה אהרון גרנות.



קצת תורה: הגאון רבי שולם בער סורוצקין, ראש מוסדות 'עטרת שלמה', תועד בשיחה תורנית עם איש הסלבס חיים חרלפ בונציה האיטלקית. לייבל'ה חפר ומצא שסורוצקין המריא לאיטליה כדי לייבא בזול עשרות אלפי מטרים של קרמיקה איכותית עבור המוסדות החדשים שהוא בונה.



ואחד מעולם המוזיקה, המצוי בשביתת ספירת העומר: בעת השתטחות מרשימה על קברו של רבי עקיבא בטבריה, שמע לייבל'ה קולות חסידיים מרגשים, מפזמים להם בחצר הקבר. לייבל'ה בדק ומצא את חברי מקהלת 'מלכות' שרים להנאתם. ומה בדיוק הם עשו שם? את זה לייבל'ה מנוע לעת עתה מלחשוף, והוא מציע לקוראים להתאזר בסבלנות.

פינת המ"מים
הנושא המרכזי שהעסיק את המאייר יוסי חיים השבוע, היה כמובן המעצר באילת, שניפק מ"מים ויצירות לרוב, עד שהווטסאפ של לייבל'ה קרס לו מעת לעת. ונפתח כמובן בתוכנית המיוחדת לקראת זמן קיץ של מועדון 'קרייזי הלפנט'.



ואם ראיתם ישיבע בוחר חוסם כביש השבוע, אל תחשדו בו לחינם, שכן מן הסתם מצוי באמתחתו השלט הזה, וכל חשקו הוא להגיע לעיר הדרומית וללמוד שם בבא מציעא...

פינת המזל טוב
בשמחת הברית לבנו של המושך בחוטים והפשקווילאי מוטי רובינשטיין, שנערכה בבית מדרשו של הגר"ח קנייבסקי ב'לדרמן', נקרא שמו בישראל אריה רפאל. כעת בבית משפחת רובינשטיין בפתח תקווה מחפשים הצעות לשם חיבה, ולייבל'ה קורא לגולשים היקרים להציע רעיונות.



גם פעיל דגל התורה מאלעד, פיני רוזנטל, חגג את שמחת הברית לבנו אצל הגר"ח קנייבסקי - לשם הגיעו החברים בראשות סגן ראש העיר הדגלאי מנחם שפירא, אבי שטרן והבוס פיני גרוס. לייבל'ה שמח ומאחל לרוזנטל עוד הרבה מודעות ברכה ב'קוראים אלעד'.



ברכת מזל טוב לפרסומאי איתן דובקין לרגל שמחת הולדת בנו. לייבל'ה זוכר את דובקין עוד מימיו ברדיו קול חי, ואוח אוח הוא מתגעגע לימים ההם.

ואי אפשר בלי להקדיש שורה מיוחדת, או לפחות שמחון אישי למי שנהיה סבא השבוע, האיש והתזכורות לספירת העומר קובי סלע, מנכ"ל "קוביס תקשורת כהלכה", לרגל הולדת הנכדה בשעה טובה, שנאמר 'קוביסבא'.

מזל טוב גם לשלמה הופנר, ממחלקת השיווק ב'מעיני', לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.
רכילות לייבלה אוריה אלקיים פרוש מזל טוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד