ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

אובמה: המירוץ לבית הלבן אינו תוכנית ריאליטי

אומר לכתבים: לטראמפ יש רקורד ארוך שצריך לבדוק אותו • קורא לאמצעי התקשורת לבדוק את הפתרונות שמציעים המועמדים ולא להתמקד ב"קרקס"

  • ל' ניסן התשע"ו
אובמה. צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90
אובמה. צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקיצה לדונאלד טראמפ, אמר אמש (ו') נשיא ארה"ב, ברק אובמה, כי המרוץ לבית הלבן אינו תוכנית ריאליטי. הוא קרא לאמצעי התקשורת לבדוק את הפתרונות שמציעים המועמדים לנשיאות ארה"ב ולא להתמקד ב"קרקס".

לטראמפ יש "רקורד ארוך שצריך לבחון אותו", אמר הנשיא בשיחה עם כתבים בחדר העיתונות בבית הלבן. זו הייתה תגובתו הראשונה על השדרוג במעמדו של טראמפ ממתמודד על המועמדות הרפובליקאית למועמד בפועל.

"אני רק רוצה להדגיש שצריך לגלות יחס רציני כלפי ההתפתחויות העכשוויות; זה לא הזמן לבידור", אמר אובמה. "זו לא תוכנית ריאליטי. מדובר בהתמודדות על נשיאות ארה"ב".

הוא הוסיף: "אם (המועמדים) נוקטים עמדה לגבי סוגיות בינלאומיות, עמדה שעלולה להצית מלחמה, או שלעמדה הזו יש פוטנציאל לפגוע ביחסים קריטיים בין ארה"ב למדינות אחרות, או שיש לה פוטנציאל לפגוע במערכת הפיננסית – את זה העיתונות צריכה לבחון, במקום להתמקד בקרקס".

"פירושו של דבר הוא, שאתם (העיתונאים) צריכים לוודא שתוכניות התקציב שמעלים המועמדים אכן הגיוניות", אמר אובמה. "כאשר המועמדים מצהירים שיש להם פתרון לבעיה מסוימת, אתם צריכים לבחון אם הוא בר ביצוע".

"אין ספק שמתנהל עתה דיון במפלגה הרפובליקאית על זהותה ועל מה היא מייצגת", אמר עוד אובמה, בתגובה על הצהרתו של יו"ר בית הנבחרים, הרפובליקאי פול ראיין, שהוא אינו מוכן לתמוך בטראמפ בשלב זה.

אובמה מתח ביקורת על התבטאויותיו של טראמפ בנושאי מדיניות חוץ כבר בעבר. כך, למשל, הוא אמר פעם שטראמפ לא מבין הרבה ב"עניינים גלובליים באופן כללי".

על המאבק בין הילארי קלינטון לברני סאנדרס על מועמדות המפלגה הדמוקרטית, אמר הערב נשיא ארה"ב: "בואו ניתן לתהליך למצות את עצמו. כל אחד מבין את האריתמטיקה של התהליך". על פי חישוב שערכה רשת ABC, סנדרס יצטרך לסחוף 84% מכלל הצירים שעומדים לבחירה בסבבי הבחירות המקדימות שנותרו על לוח השנה. זו, למעשה, משימה בלתי אפשרית.

אובמה נמנע מתגובה ישירה על וידיאו שהעלה טראמפ לרשת ובו הוא נראה זולל טאקו לציון 'סינקו דה מאיו' (5 במאי), חג לאומי במקסיקו, ומכריז: "אני אוהב טאקו, אני אוהב היספנים". הוא הסתפק באמירה: "ככלל, אני לא שם לב לציוצים של מר טראמפ".
דונלד טראמפ אובמה עקיצה נשיאות ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד