ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

מחריף • גפני דורש מפרוש: קיים לאלתר את ההסכם בירושלים

הסערה בתוככי סיעת יהדות התורה ירושלים מגיעה עד לקודקודים: יו"ר 'דגל התורה' פנה במכתב לראש סיעת 'שומרי אמונים', ובו פירט מדוע לדעת 'דגל' על דייטש להתפטר מחברותו במועצה לטובת נציג דגל התורה הבא ברשימה

גפני ופרוש, מי נדחה מפני מי? צילום: פלאש90
גפני ופרוש, מי נדחה מפני מי? צילום: פלאש90

המחלוקת בין אגודת ישראל ודגל התורה גוברת - לאחר הודעתו של יוסי דייטש כי הוא מתפטר מתפקיד מ"מ ראש עיריית ירושלים לטובת נציג 'דגל התורה' יצחק פינדרוס, שימונה לסגן ומ"מ ראש העיר, יוצא הבוקר (א') ח"כ גפני בקריאה לקיים את ההסכם המלא, לפיו דייטש יתפטר אף מחברותו במועצה לטובת הבא ברשימה, נציג 'דגל התורה' משה גורא.

לפי הדיווח ב'יתד נאמן' הבוקר, יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, שיגר מכתב ליו"ר סיעת 'שלומי אמונים' באגודת ישראל ח"כ מאיר פרוש, ובו הוא דורש לקיים את הסכם הרוטציה בתוך סיעת יהדות התורה בירושלים - "אני תמה שדברים כה לגיטימיים, פשוטים מוסכמים וחתומים, הופכים להיות ויכוח מעל גבי העיתון", אומר יו"ר דגל התורה.

ח"כ גפני קיים התייעצות בעניין זה עם ח"כ אורי מקלב, מזכ"ל דגל התורה יעקב אשר ועם שלושת חברי מועצת עיריית ירושלים מטעם דגל התורה. בתום ההתייעצות הוחלט לשגר את המכתב ובו הדרישה לקיים את הרוטציה כמוסכם.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', טרם הבחירות נערך הסכם בין 'אגודת ישראל' ל'דגל התורה' על מיקומים ברשימת יהדות התורה. בין הסיעות סוכם כי במידה ויהדות התורה תקבל רק שמונה מקומות בעירייה, תתקיים רוטציה בין אגודת ישראל לדגל התורה לאחר מחצית הקדנציה, ונציג אגודה (דייטש) יפרוש מהעירייה לטובת נציג 'דגל התורה'.

סעיף נוסף בהסכם קבע כי במידה ותרוץ מפלגה חרדית נוספת שתיקח קולות מיהדות התורה, סיכום הרוטציה מבוטל. בגלל שזה מה שקרה - ומפלגת "בני תורה" רצה ואף קיבלה מקום במועצה על חשבונה של יהדות התורה, באגודת ישראל לא יפרישו את דייטש, ויסתפקו בהעברת תפקיד ממלא מקום ראש העיר (את הסגנות קיבל פינדרוס מסגן רה"ע של דגל התורה, ישראל קלרמן).

בדגל התורה דוחים את טענת אגודת ישראל, ואומרים הבוקר ביתד נאמן כי יש לקיים את ההסכם ככתבו וכלשונו - "עם היוודע תוצאות הבחירות, התברר שלא היתה ירידה בנציגים, ונותרו 8 נציגים כפי שהיו. לפיכך אין מניעה לקיים את ההסכם. כמו כן, גם אם "מיעוט נציגים" נקרא מיעוט קולות, כפי שיש המנסים לטעון בתוך אגודת ישראל, (בבחירות תשס"ט קיבלה יהדות התורה – 54,026 קולות ואילו בבחירות בתשע"ד – 53,708 – ירידה של כמה מאות קולות), הרי שלפי ההסכם, העניין צריך לבוא להכרעת גדולי ישראל או נציגיהם, ולא להפוך לוויכוח פומבי מעל גבי העיתונות".

בדגל התורה מבהירים עוד, כי גם אם הטענה של "מיעוט קולות" נחשבת ל"מיעוט נציגים", הרי שיש לבדוק באמצעות נתונים ברורים, מי עבד בכל כוחו עבור יהדות התורה, ומי הצביע עבורה בפועל. "אנו דורשים לבדוק את הנושא הזה, כיון שבידינו נתונים ברורים בנושא", מוסיף גפני.

כמו כן, מזכירים בדגל התורה את דרישתם כי לחסידות בעלזא יהיה נציג ברשימת יהדות התורה בעיריית ירושלים. "במשך קדנציות לא מעטות, הורידה דגל התורה מקום מהנציגות הליטאית ונתנה אותו על חשבונה לבעלזא. ערב הבחירות האחרונות הופנתה הדרישה לאגו"י לתת מקום לבעלזא על חשבונה", כותבים ביתד נאמן.

"לא יתכן שבעיר כמו ירושלים לא יהיה לחסידות בעלזא נציג מטעם אגו"י ולא יתכן שבירושלים יהיו חמישה נציגים לאגו"י ולדגל התורה רק שלושה", אומר גפני.
משה גפני מאיר פרוש מריבות דגל ואגודה שלומי אמונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד