י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חדש מבית ליצמן: מלחמה נגד סוכריות ליקריץ

שלזינגר חושף: שר הבריאות לא עוצר בג'אנק פוד, ומקדש מלחמה גם על הסוכריות האהובות - אך הבלתי בריאות בעליל • "תראו מה אנחנו נותנים לילדים שלנו"

השר ליצמן, עכשיו הליקריץ. צילום: ישראל היום
השר ליצמן, עכשיו הליקריץ. צילום: ישראל היום

אחרי המלחמה נגד הג'אנק פוד, כעת הוא נלחם בסוכריות ליקריץ - שר הבריאות יעקב ליצמן יוצא למאבק נגד סוכריות הליקריץ הנמכרים בחנויות, מטעמי בריאות.

לפי הדיווח של יהודה שלזינגר בישראל היום, בשבוע שעבר הגיע הורה מודאג לביקור אצל השר ליצמן, הביא עימו סוכרייה וטען כי היא הייתה קשה במיוחד. ליצמן בדק במשרד הבריאות את העניין והחליט לצאת למלחמה נוספת.

בשיחה עם ישראל היום אמר השר ליצמן - "זה ממש כמו צמיג של רכב, זה קשה כמו מקל‭,"‬ והוסיף - "אנחנו שומרים ומגנים על הילדים מכל מיני דברים ובסוף נותנים להם את הדבר הזה שהוא לא בריא ואפילו מזיק לילדים.

"יש כמה סוגים מהממתק הזה, אבל אין בזה שום דבר טוב. סוכריות הליקריץ המדוברות עשויות לרוב מג'לטין, מצבעי מאכל טבעיים או מלאכותיים, מחומרים משמרים, מסוכר ומחומרי טעם וריח, הנחשבים כדברים המזיקים לבריאות השיניים של הילדים".

בנוסף, ליצמן מבטיח כי גם את כמויות הסוכר במוצרים הוא מתכוון לבדוק. "יש חברות שמוסיפות לאוכל שהן מייצרות המון סוכר, ולא כתוב כמה. על האריזות כתוב מה מכיל המוצר, איזה שומן וכתוב סוכר, אבל לא כמה. אנו בודקים אפשרות לחוקק חוק שיחייב לכתוב כמה סוכר יש באוכל", אמר השר.
סוכריות ליקריץ מלחמה בג'אנק פוד ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד