ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

בעקבות בחדרי: יתד והמבשר מוחים על חילול השבת במתחם התחנה

אמש נחשף ב'בחדרי חרדים' כי נציגי מועצת העיר ירושלים גילו שחילול השבת במתחם התחנה בעיר גובר, זאת חרף התחייבויות שניתנו; ביתד והמבשר מיהרו לתקוף, ורק המודיע מתעלם

מתחם התחנה בירושלים, צילום: קובי הר צבי
מתחם התחנה בירושלים, צילום: קובי הר צבי

סערת חילול השבת שפורסמה לראשונה אמש ב'בחדרי חרדים' - 'יתד נאמן' ו'המבשר' מוחים הבוקר (א') על חילול השבת במתחם התחנה בירושלים, אך 'המודיע' בוחר להתעלם לגמרי.

כזכור, אמש פורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי במייל ששלח חבר המועצה ויצמן לחברי מועצת העיר עם צאת השבת נכתב - "השבת נפתחו עוד חנות תכשיטים ובגדים ודוכן למכירת ממתקים, וכמובן ששום חנות לא נסגרה למרות כל ההבטחות".

ב'יתד נאמן' תקפו בחריפות את חילול השבת, תחת הכותרת הלוחמנית "ועיר האלוקים מושפלת - זעקת השבת הנרמסת בראש חוצות בפלטרין של מלך. חרפה: חנויות נוספות נפתחו בעיצומה של שב"ק במתחם התחנה בירושלים". ואילו ב'המבשר' נכתב - "זעזוע: חנויות נוספות נפתחו בעיצומה של שבת קדוש במתחם התחנה בירושלים". רק עיתון 'המודיע' בחר שלא למחות, זאת למרות שמי שחשף את התגברות חילול השבת הוא חבר מועצת העיר מטעם 'אגודת ישראל', יוחנן ויצמן.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר ויצמן כי "ביקרתי במתחם התחנה בשבת בצהריים. במקום נפתחו מתחמי שעשועים חדשים, וכן נפתחו דוכנים חדשים לממכר ממתקים, בית קפה חדש ודוכן המוכר תכשיטים". לדברי ויצמן, "זה עצוב לראות את התגברות חילול השבת במקום. אני קורא לראש העיר ניר ברקת להפסיק את הפגיעה בסטטוס קוו ובחוק העזר. על הנציגים החרדים והדתיים להתאחד, לפנות לראש העיר ולדרוש שימנוע את חילול הקודש".

סגן ראש העיר יצחק פינדרוס אמר אמש ל'בחדרי חרדים' כי "חמור מאוד שמתעתעים בנו שוב בנושא מתחם התחנה. אני אשוחח הערב שוב עם ראשי הסיעות לראות כיצד נפעל".

בנוסף, הבוקר ב'יתד נאמן' נכתב כי "ועדת הרבנים למען קדושת השבת שע"י מרנן גדולי ישראל שליט"א, קוראת בחריפות רבה לבלום את המשך ריבוי הפרצות החמורות בירושלים עיה"ק, וזאת עם היוודע על פתיחת חנויות נוספות במתחם התחנה בירושלים, בעיצומה של השבת שנהפכה למרמס בפלטרין של מלך. מעדויות כואבות שנתקבלו עולה, כי לא די שהחוק אינו נאכף והחנויות במתחם התחנה נותרו פתוחות בשבת, חרף כל ההבטחות, הרי שבשבת האחרונה נפתחו חנויות ודוכנים נוספים לממכר בגדים, תכשיטים ומיני מתיקה, ועוד".

חבר הנהלת העיר יצחק פינדרוס, אמר ל"יתד נאמן", בתגובה לריבוי חילולי השבת בירושלים, כי "חובה לאחד כוחות בקרב כל מי שקדושת ירושלים יקרה לו, להפסיק את חילול ד' וחילול השבת הנוראי בפלטרין של מלך".
מתחם התחנה חילול שבת בירושלים קואליציית השבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד