י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

לונדון: הרב הראשי לא הורשה להצביע

הרוחות בקהילה היהודית סוערות: מאות יהודים נתקלו בבעיות כשהגיעו לממש את זכותם בבחירות לראשות העיר • הרבנים: "אנחנו מוטרדים יותר מהעובדה שראש העיר שנבחר הינו נציג מפלגת הלייבור ולא מהעובדה שהוא מוסלמי"

לונדון. צילום: גילי כהן, פלאש90
לונדון. צילום: גילי כהן, פלאש90

כעס בקהילה היהודית בלונדון: רבה הראשי של בריטניה ונשיא עמית של ׳ועידת רבני אירופה׳, הרב אפרים מירווין ורעייתו - לא הורשו להצביע בבחירות לראשות העיר שנערכו ביום חמישי האחרון בעיר.

הרב ורעייתו, המתגוררים באזור Barnet (ברנט) בצפון לונדון, הגיעו לקלפי שבה הם אמורים להצביע, אך להפתעתם, הודיע להם יו"ר הקלפי כי הם אינם מופיעים ברשימת המצביעים של אותה קלפי. הרב והרבנית שלפו את כרטיס ההצבעה שקיבלו, בו נכתב במפורש מספר הקלפי, אך יו"ר הקלפי עמד על שלו, גם כאשר יתר חברי הקלפי אמרו כי מדובר ברבה הראשי של בריטניה.

הרב לא ויתר וביקש שיבדקו מיד את הענין, ואכן בבדיקה עם הרשויות נמסר לרב כי חל בלבול מסוים ברשימות, ועל כן הוא לא יוכל להצביע.

מאוכזב מהתשובה שקיבל, יצא הרב מהקלפי לעבר מכוניתו, אלא שמחוץ לקלפי פגש ביהודים אחרים שמתגוררים באזור, שלא הורשו להצביע מאותה סיבה. חשוב גם לציין כי אזור "ברנט" הינו אזור המאוכלס במאות יהודים, ובהתאם לכך הכעס גבר כשהתברר כי התופעה חזרה על עצמה גם ביתר הקלפיות באזור, כאשר מצביעים יהודים לא הורשו להצביע בטענה כי הם אינם מופיעים ברשימת המצביעים, וכשביקשו לברר באיזו קלפי הם רשומים, לא קיבלו תשובה ואיש לא הפנה אותם לקלפי שבה יוכלו להצביע, מאחר והם "נפלטו" מהמערכת.

לפי עדויות תושבים, במספר קלפיות אף היו חילופי דברים קשים בין המצביעים שלא הורשו להצביע לבין חברי עירייה שהיו במקום, כשאחד מהם טוען כי מדובר בקונספירציה, והשני טוען כי מדובר בנבחרת עירונית שהיא אסון לעיר כמו לונדון.

בקהילה היהודית מאמינים כי מדובר בתקלה מכוונת או בקונספירציה, שכן באזור "ברנט" פעלו לא פחות מ-155 קלפיות, ובכל הקלפיות התעוררו אותן בעיות, לדבריהם, לא יתכן שמאות אנשים ודוקא יהודים נפלטו מהמערכת ואינם רשומים בקלפיות הנכונות, כל מי שנשללה זכותו להצביע היה מצויד בהזמנות של ועדת הבחירות שבהן הופיע מיקום הקלפי שבה עליהם להצביע.

גם נסיונות של עסקנים לבדוק את הענין בוועדת הבחירות המרכזית לא העלו דבר.

הרב יונתן אייברהם, אב״ד בבד״ץ לונדון וסגן נשיא ועידת רבני אירופה, פרסם עם צאת השבת את תגובתו לבחירתו של סאדיק חאן, המוסלמי וראש מפלגת הלייבור, לראש עיריית לונדון. "אנחנו לא מוטרדים מבחירתו של ראש עיר מוסלמי לעיר, על פי החוק שנחקק באנגליה לפני כמה שנים; ראש העיר הנו בעל עמדה עצמאית והנושאים, מטבע הדברים, בהם יטפל ויעסוק, אינם קשורים לענייני דת, אנחנו מוטרדים יותר מהעובדה שראש העיר שנבחר הינו נציג מפלגת הלייבור ולא מהעובדה שהוא מוסלמי", אמר הרב אייברהם.

לדבריו, "אנחנו מוטרדים ממפלגת הלייבור שאנשים מתוכם מייצגים שנאת ישראל של ממש. עלינו לזכור גם, כי הגם שמפלגת הלייבור הנה שמאלנית והעומד בראשה; קורבין הנו שמאלני קיצוני; מפלגה זו הנה בעד שכבות האוכלוסייה מעוטות היכולת והעניים ובעד מתן הטבות מפליגות לבעלי מעמד סוציו אקונומי נמוך. אשר על כן אני צופה דווקא מצדו של ראש העיר הנבחר עוד הטבות לתושבים שגורלם לא שפר, העובדה שסאדיק חאן הוא בן מיעוטים היא לטובה ואין חשש שיפלה לרעה, חלילה, את הקהילה היהודית בשום תחום. בל נשכח שהבחירה לראשות עיריית לונדון הייתה בין אדם שבא מהעם. כלומר אביו היה נהג אוטובוס שעלה מפקיסטן ובנו, ראש העיר הנבחר, הגשים את עצמו והיה לעו"ד לבין מי שהוצנח ע"י בעלי הון. אמנם יהודי חם וטוב אבל זו הייתה שאלת הבחירות עליה הכריעו תושבי לונדון ולא פוליטיקה של הדת אליה הוא נולד".
לונדון בחירות מוסלמי ראש עיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד