כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

המאבק הבא: האם הוועדה למינוי דיינים תתכנס ביום שישי

בג"ץ אמנם העניק ארכה של חודש למינוי דיינים נוספים לעליון, אך יתכן שכבר ביום שישי הקרוב תתכנס הוועדה • מנגד, גורמים בש"ס מעדיפים לדחות את כינוסה עד לאחר השבעתו של הרב איגרא, שאף שלא תמכו במינויו הם סומכים על הצבעתו

המאבק הבא: האם הוועדה למינוי דיינים תתכנס ביום שישי

בעקבות מינויו של הדיין הרב אליעזר איגרא לדיין בבית הדין הגדול בשבוע שעבר על ידי הועדה למינוי דיינים, נתן היום (א) בג"ץ ארכה של עוד חודש ימים לועדה למינוי דיינים כדי למנות עוד דיינים לבית הדין הגדול, ולעת עתה לא השבית את המינויים הזמניים.

בהחלטת בג"ץ נכתב כי "לא בלי התלבטות אנו נענים לבקשה להשהות את פקיעת המינויים בפועל למשך חודש. נזכיר כי עתה בשעטו"מ יש הרכב אחד לבית הדין הגדול ויהא עליו כמובן לפעול בכל מקרה".

כזכור, לפני מספר חודשים, בעקבות עתירה של אירגוני נשים על חסור בדיינים קבועים בבית הדין ועיכובים רבים, נתן בג"ץ לועדה למינוי דיינים ארכה של ארבעה חודשים כדי למנות דיינים קבועים לבית הדין הגדול, זאת לאחר שבית הדין לא תפקד כראוי. בג"ץ אף קבע כי במידה ולא ימונו דיינים חדשים הוא יסגור את בית הדין הגדול עד למציאת פיתרון.

בימים האחרונים פקע הדד-ליין של בג"ץ, אך בעקבות מינוי הדיין הרב איגרא, נמנע בג"ץ מלנקוט בצעדים נגד בית הדין, אך הוא דורש למנות תוך חודש דיינים חדשים ולא להסתפק בדיינים הזמניים שמונו בעבר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כרגע קיימים שני תאריכים 'משוריינים' לכינוס הועדה - 13 לחודש (יום שישי השבוע) וה-16 לחודש (יום שני הבא). בהם יוכל יו"ר הועדה השר שטייניץ לכנס את הועדה לפי החלטתו.

עם זאת, ולמרות שבש"ס נתנגדו למינויו של הרב איגרא, מתברר כי בשלב זה הם מתכוונים להשתמש בחברותו העתידית בועדה. לדברי גורם חרדי המעורב במינויים, "הרב איגרא יצורף לועדה רק אחרי שיושבע לתפקיד אצל הנשיא, מה שלא יקרה בימים הקרובים בגלל לו"ז עמוס של ריבלין. בש"ס מעדיפים להמתין שהוא יצורף מתוך הבנה שאז יעלה הרף הנדרש למינוי דיינים (8 מתוך 10 במקום 7 מתוך 9) לבית הדין הגדול, ובהנחה שהרב איגרא שבסך הכל נחשב דיין תורני - לא יתמוך באיזה תרגיל שימנה רב מ'צהר'".
הרב איגרא בית הדין מינוי בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד