כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

כתחליף לשירות ממשלתי מקוון: עמדות ממוחשבות בבית שמש

ביוזמת ח"כ אורי מקלב, הוצבו עמדות 'ממשל זמין' ממוחשבות, כתחליף לשירותי האינטרנט של משרדי הממשלה

אורי מקלב. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
אורי מקלב. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

בהתאם לתוכנית האסטרטגית שקידם יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת ח"כ אורי מקלב עם הנהלת 'ממשל זמין' במשרד ראש הממשלה, נחנכה היום (א) עמדת ממשל זמין ראשונה שתיתן שירות לציבור.

עמדת המידע נחנכה במתנ"ס 'גוונים' ברמת בית שמש, בשיתוף הממונה על המתנ"סים בבית שמש – סגן ראש העיר שמואל גרינברג.

עמדת המידע שנחנכה בבית שמש הינה כחלק משורה של עמדות שירות דיגיטליות שייחנכו במרכזי הריכוזים החרדיים בכל רחבי הארץ לטובת הציבור, בהתאם לסיכום שהתקבל בין ח"כ מקלב לבין ראש רשות התקשוב הממשלתית מר יאיר פראנק ומנהל פרויקט 'ממשל זמין' מר אופיר בן אבי.
עמדות השירות של מערך 'ממשל זמין' מאפשרות לציבור לבצע מגוון פעולות במשרדי הממשלה, כמו בירור זכאות להטבות, מילוי טפסים, ביצוע תשלומים וקבלת אישורים, ללא בירוקרטיה מיותרת ובלא לעמוד בתור. העמדות צפויות לשפר את השירות לתושבים ואת זמינות משרדי הממשלה. כמו כן עמדות השירות מאפשרות מתן שירותים גם מעבר לשעות קבלת הקהל, וכן מתן שירותים של המשרד במקומות שאין בהם לשכות קבלת קהל.

את הטקס פתח הממונה על המתנ"סים בעיר בית שמש – סגן ראש העיר, שמואל גרינברג בדבריו כי לא חשב שמועדת המדע יכולים לצאת פרויקטים כה חיוביים הנוגעים לכל אחד ואחד בציבור ועל כך הודה לח"כ מקלב על היוזמה ועל ההחלטה שקיבל לשתף את נציגי דגל התורה בכל הארץ במיזם המיוחד הזה. אין ספק כי הצבת העמדה תתן מענה נרחב לציבור ותחסוך זמן יקר לציבור המבקש להסדיר את ענייניו מול משרדי ממשלה וכעת יוכל בקלות ובמהירות להסדירם. גרינברג הודה אף לרב גפני שראה לנכון להגיע במיוחד לבית שמש ולהתלוות בחנוכת העמדה.בנוסף הודה לראש העיר משה אבוטבול ולחברי מועצת העיר מדגל התורה מונטג וסילברסטין על השותפות.

יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה, ח"כ אורי מקלב, שנשא דברי ברכה באירוע, ציין כי הפעילות להצבת עמדות 'ממשל זמין' לשימוש עצמי נועדו על מנת לתת מענה לציבור שאינו זמין לפתרונות הטכנולוגיים השונים שמקדמים משרדי הממשלה.

"ההתפתחות הטכנולוגית הובילה למצב של צמצום שירותים אישיים רבים לטובת שירותים מקוונים ודיגיטליים, אשר אמנם מאפשרים לצמצם בבירוקרטיה וב'טופסולוגיה' ומונעים מהציבור את הצורך להיטלטל לכל מסמך אל משרד ממשלתי אחר, אך יש ציבורים שאינם חשופים לפתרונות הללו – ובעיקר ציבור שאינו משתמש בטכנולוגיות הללו מסיבות מובנות, ולכן אנו מקדמים את הצבת עמדות המידע הללו לציבור, ובפרט שעמדות אלו בבסיסם אינם מושתתות על האינטרנט וזו בבחינת "והייתם קדושים", הסביר ח"כ מקלב וציין כי בפעילות מול 'ממשל זמין' במשרד ראש הממשלה סוכם להציב הצבת עמדות נוספות לטובת כלל הציבור בערים נוספות בשיתוף המחלקה המוניציפלית.

"העמדות הללו ימנעו ביטול תורה רב, שכן יש בהן חיסכון רב של זמן, טרחה והוצאות כספיות מיותרות", אמר ח"כ מקלב באירוע וציין כי "ככל שהשימוש בעמדות הללו יגדל על ידי הציבור ובתמיכת- נציגי הציבור, כך נרחיב את הפריסה שלהם בכל רחבי הארץ".

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני, הודה לח"כ מקלב על קידום היוזמה הטכנולוגית שתסייע רבות לציבור ותאפשר לו קבלת שירותים מתקדמים ללא חשש. "הצבת עמדות השירות הללו מתאימות לתפיסתה של תנועת דגל התורה שחרטה על דגלה את הרצון והדרך לסייע לציבור מול הבירוקרטיה", אמר וסיפר בשם מרן הגרא"מ שך זצוק"ל שהגדיר זאת באומרו כי עיקר מהותו של שליח ציבור הוא בטיפול בפניות הציבור וסיוע לציבור מול קשיי הבירוקרטיה בכלל ובמשרדי הממשלה בפרט.

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, הודה אף הוא לח"כ מקלב על קידום היוזמה, וציין כי הצבת עמדת המידע הממשלתית עבור הציבור בבית שמש משתלבת בהליכים אותם הוא מוביל יחד עם סגנו, שמואל גרינברג, לפתיחת והרחבת כלל שירותי משרדי הממשלה בעיר, כאשר הצבת עמדת השירות מצטרפת לעשיה הקיימת בבניית בית המשפט שנחנך לאחרונה בעיר, לסניף משרד הפנים, הביטוח הלאומי ועוד. "אנו מבקשים את פעילות חברי הכנסת בכדי לעמוד לימין העיר בית שמש בכלל משרדי הממשלה על מנת לסייע בפיתוחה ושגשוגה בכל המישורים", סיכם.
אורי מקלב בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד