י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

אלופי צה"ל מתקוטטים: האם הצבא כשל במבצע צוק איתן?

הדלפת טיוטת דו"ח מבקר המדינה, שמותחת ביקורת קשה על ניהול מבצע 'צוק איתן' בעזה, אליו יצאה ישראל לפני כשנתיים - מעורר מחלוקת קשה בצמרת צה"ל, ובין הבכירים שפיקדו בזמן המבצע • "חלוקת הצל"שים אחרי צוק איתן - שערורייה"

הרמטכ"ל בזמן המבצע בני גנץ ואלפוי צה"ל, בעת המבצע. צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל בזמן המבצע בני גנץ ואלפוי צה"ל, בעת המבצע. צילום: דובר צה"ל

צמרת צה"ל כולה מסוכסכת סעקבות הדלפת דו"ח המבקר - אלופי צה"ל חלוקים בדעותיהם בקשר לדו"ח מבקר המדינה על מבצע צוק איתן, שטיוטה ממנו דלפה לאחר שעברה לעיון כמה עשרות מהנוגעים בדבר.

אתמול מתח האלוף במיל' יום טוב סמיה ביקורת קשה על התנהלות הצבא בעת המבצע, ואמר כי חלוקת הצל"שים בתום המבצע "זו שערוריה". הבוקר מתייצב להגנת החיילים מפקדו של סמיה בזמן המבצע, האלוף סמי תורג'מן - שסמיה כיהן כסגנו, ותקף אותו בחזרה במילים חריפות.

"בימים האחרונים עלו לכותרות סוגיות מטיוטת דו"ח מבקר המדינה בנושא מבצע צוק איתן והטיפול במנהרות", אמר תורג'מן, "היום נאמרה שטות כדי להכתים את מקבלי הצל"שים, יומיים לפני יום הזיכרון. אני גאה בהם ובוש במי שמוציא דיבתם רעה. אותם אלה שחירפו נפשם כדי שנוכל להמשיך לחיות כאן בשקט ובביטחון ובעיקר לקבוצת החיילים והמפקדים שהוענקו להם ציונים לשבח על גבורתם".

הסערה ממשיכה להטריד את בכירי מערכת הביטחון. תפיסתו של מבקר המדינה, שבאה לידי ביטוי בטיוטת הדו"ח - לפיה הנהגת המדינה והצבא כשלו באופן מוחלט בניהול המבצע אליו יצאה ישראל בעזה בקיץ לפני כשנתיים, מדאיגה את צמרת המדינה.

כאמור, בראיון שהעניק אתמול האלוף סמיה, שפיקד בזמן צוק איתן, הוא אמר - "לא קראתי את טיוטת הדו"ח, אבל חמור ככל שיהיה, אני לא בטוח שהוא יהיה חמור מספיק. פסטיבל הצל"שים למבצע היה שערורייה. הצל"שים באו לכסות על משהו".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' אתמול, מבקר המדינה יוסף שפירא לא רווה נחת מהדלפת הדו"ח, והגיש ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מכתב בו הוא דורש בדיקה לגבי ההדלפה. שורת חברי כנסת אף חתמו על מכתב ביוזמת מרצ, על מנת לכנס ישיבת פגרה מיוחדת בעקבות הממצאים שפורסמו.

נתניהו עצמו אמר אתמול בעת ביקור בדרום הארץ כי "ישראל תמשיך לפעול ככל שיידרש לגילוי ולסיכול איום המנהרות בדרום. איננו מחפשים הסלמה, אבל לא נירתע לעשות את מה שדרוש כדי לשמור על הביטחון".
צוק איתן דוח המבקר אלופי צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד