כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מעמונה עד גרמניה: סגן הרמטכ"ל השמאלני

מאי גולן תוהה האם גם כשפיקד על הפינוי האכזרי של עמונה עסק סגן הרמטכ"ל בהשוואות לגרמניה לפני השואה

מעמונה עד גרמניה: סגן הרמטכ"ל השמאלני

מאז התבטאותו חסרת התקדים של סגן הרמטכ"ל הרוחות סוערות. מימין ומשמאל הפוליטיקאים שלנו מגיבים, אלה ברכב ואלה בסוסים ואנחנו? אנחנו מנסים ללקק את הפצעים ולנחם את עצמנו בכל מיני תירוצים עלובים. מה קרה לנו כחברה אנחנו שואלים, האם מתוכנו יוצא חומר בעירה כל כך דליק שמאיים להעלות את הכל באש או שמא הגענו למצב כה קיצון שאנחנו יורים בתוך הנגמ"ש? וחמור מכך האם צבא ההגנה לישראל יורה לעצמו ברגליים, או שזו רק הקצונה הבכירה שהחליטה לשחרר קיטור גם במחיר של פגיעה, לא רק במורל הפטריוטי והציוני של מדינת ישראל אלא גם במחיר של מכירת השמצות נגדנו לכל המרבה במחיר.

צפיתי שוב ושוב בסגן הרמטכ"ל יאיר גולן כשהוא אומר בקור רוח מוחלט את דעתו הקיצונית להפליא על זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שמקבילים בין גרמניה הנאצית אז למדינת ישראל היום והסתכלתי לא רק על מה שאמר, אלא על שפת גופו, על שלוותו, היה נראה שיאיר גולן באמת ובתמים מתכוון ומאמין במה שהוא אומר, בדיוק כמו שהאמין בלב שלם לפני כל אותם שנים כשפיקד על אחד מהפינויים האכזריים והאלימים ביותר – פינוי עמונה.

מסקרן אותי לדעת האם אותו יאיר גולן שאמר ש"ראוי לעקור מקרבנו ניצנים של אלימות ושל הרס עצמי", חשב על זה כשהורה לחייליו ופרשיו להכות באלות עד זוב דם את אזרחי ישראל שמפונים מבתיהם בסיטואציה תלושה ובלתי נתפסת. האם לא זיהה אותו סגן רמטכ"ל עטור שבחים ודרגות את התהליכים שהוביל בעמונה של פינוי יהודים מבתיהם שמאוד אבל מאוד מזכירים את אירופה אז לפני 70, 80 ו-90 שנה, כנראה שלא, הרי ההקבלה הזו לא באמת תופסת בעיני סגן הרמטכ"ל. רק הקבלותיו ההזויות שלו.

אך למרות הכל יכול להיות שאנחנו מאשימים את האדם הלא נכון?

בחברה שמממנת בתוכה חברי כנסת אנטישמים שמצדיקים מחבלים שרוצחים ישראלים וטוענים כי אין זכות קיום למדינת היהודים, בחברה שמאפשרת למימון זר ועוין להכתיב מציאות הסברה שקרית ודמגוגית מתוככי ארץ ישראל, בחברה שמקבלת (כמעט ללא תגובה ראויה) מיעוט תקשורתי שמאל קיצוני שמנהל פה את ההצגה, למה בעצם אנחנו מצפים? מה כל כך מפתיע בסגן רמטכ"ל שאומר דברי הבל ובלע שכאלו בערב יום השואה והגבורה, אם בוקר צהריים וערב זה מה שאנחנו מקבלים היישר לווריד מכל גוף תקשורתי אפשרי.

יו"ר האופוזיציה בוז'י הרצוג שנרדם באחד מטקסי יום השואה לעיני המצלמות התעורר מהר מאוד לאחר דבריו של סגן הרטמכ"ל יאיר גולן ומיהר כמובן להגנתו, כמו גם כתבי שמאל ידועים וכמו אחד מיוחד - אור הלר שמו, כתב ערוץ 10 שמבזבז את כשרונו בתקשורת, כי בהחלט היה יכול להיות סנגור מצויין לאחר ההופעות היומיות שנתן וממשיך לתת למען המאבק החשוב והבלתי מתפשר להגנת העילוי, כבוד סגן הרמטכ"ל, אפילו אם הוא צריך לכנות את אנשי הרשת החברתית בפייסבוק ובטוויטר שמגיבים כ"גאונים שמתקרנפים ומתבהמים" לאחר שהעזו בשיא חוצפתם להביע את דעתם על המילים הקשות של יאיר גולן.

והנה לכם השיטה, כדאי שתפנימו טוב כי זה כנראה לא הולך להשתנות בזמן הקרוב: איש שמאל מתמנה לתפקיד בכיר בצבא, לאחר שמקצין את דעותיו הוא מחליט להתבטא בצורה שמאלנית תקדימית וחריפה אף יותר, מקבל המון אהבה מהתקשורת והופ היישר לקבלת הצעה פוליטית וג'וב נוח.

ואנחנו? אנחנו נמשיך לשבת ולהתלונן בשקט, כי למרות שאנחנו ולא אחר, הוא רוב רובו המוחץ של דעת העם, הרי לא באמת נעשה משהו בנידון. יצאנו אולי למחות על מחיר הקוטג', אבל על איך שהחיים שלנו נראים - זה כבר יותר מדי. אחרי הכל יש מחר על האש בפארק, אז למי יש זמן להתעסק בשטויות...

עמוד דום כולם! כי אנחנו לא עומדים להשתחרר בזמן הקרוב, בינתיים תאלצו להסתפק בהברה (לא התנצלות) של סגן הרמטכ"ל יאיר גולן ש"הבהיר" שלא הייתה לו שום כוונה להשוות בין צה"ל ומדינת ישראל לתהליכים שהתרחשו בגרמניה לפני 70 שנים... צודק, כשנאמת בערב יום השואה והגבורה על זוועות מעשי הנאצים ביהודים שחיו בגרמניה - ההשוואה בטוח הייתה למדינה אחרת באירופה, אני מנחשת שהתכוונת לשוודיה, נכון?
פינוי עמונה נאצים גרמניה השוואה מאי גולן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד