כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אלמוני שילם 17.2 מיליון דולר על היטלר

הצלחה מעבר למשוער למכירה הפומבית של פסל היטלר - רוכש אלמוני שילם 2 מיליון דולר יותר מהצפוי עבור דמות הרודן המתועב

אלמוני שילם 17.2 מיליון דולר על היטלר
ל

מנהלי המכירה הפומבית של סות'ביס לא האמינו למשמע אוזניהם, כאשר התברר שהפסל של הרוצח הנאצי אדולף היטלר ימ"ש, כשהוא כורע על ברכיו, נמכר אתמול (א) במכירה פומבית בסכום האגדי של 17.2 מליון דולר, סכום שהפתיע אפילו את יוצר הפסל האיטלקי, מאוריציו קטאלן.

האומן בן ה-55, שייצר את הפסל עוד בשנת 2002, אמר השבוע כי רצה להרוס את הפסל מספר פעמים. "היטלר הוא פחד טהור. הוא בבואה של כאב נורא זה כואב אפילו לבטא את שמו, כל יום שיניתי את דעתי", סיפר.

מנהלי המכירה הפומבית העריכו מלכתחילה שהפסל, שבו נראה אדולף היטלר לבוש בסוודר אפור, כורע על ברכיו ומסתכל למעלה, יימכר בסכום שנע בין 10 מיליון ל-15 מליון דולר.

לואי גוזר, סגן יו"ר אגף אמנות בת-זמננו בכריסטיז, שאחראי לערבי המכירה בנושא, הגדיר ערב המכירה הפומבית את מכירת הפסל של היטלר "מסובכת". לאחר המכירה הוא אמר בסיפוק "זה הצליח", וציין כי הדבר מראה את כוחו של שוק האמנות. לדבריו, "עד עכשיו העדיפו אמנים שלא לנגוע בכל מה שקשור להיטלר".

כלי התקשורת בעולם מדווחים בהרחבה על מכירת הפסל בסכום הגבוה, אבל זהותו של הקונה נשמרת בסוד. גם מנהל בית המכירות שנשאל על זהותו של הקונה סירב להסגיר אותו. בשנת 2008 ערף אלמוני את ראשו של פסל היטלר שהוצב במוזיאון מדאם טוסו באנגליה, חמש שנים לאחר מכן הושב הפסל למקומו.
היטלר מכירה פומבית סותביס קונה אלמוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד