כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

ביבי לגולן: "סיפור הנאום מאחורינו"

בטקס הרמת כוסית, סיים ראש הממשלה את פרשת נאומו של סגן הרמטכ"ל יאיר גולן, ואמר לו: "מפה ממשיכים ביחד"

צילום: קובי גדעון, לע"מ
צילום: קובי גדעון, לע"מ

סוף למשבר סגן הרמטכ"ל: ראש הממשלה בנימין נתניהו סיים הערב (ב) את הסאגה סביב פרשת נאומו של סגן הרמטכ"ל יאיר גולן ואמר, "סיפור הנאום מאחורינו".

בטקס הרמת כוסית שנערך הערב לחברי פורום מטכ״ל, אמר ראש הממשלה נתניהו לגולן: "סיפור הנאום מאחורינו. אני רואה בזה אירוע חד פעמי, ומכאן כולנו ממשיכים יחד״.

כזכור ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף אתמול (א) בחריפות את דבריו של סגן הרמטכ"ל, האלוף יאיר גולן, בפתח ישיבת הממשלה, ואמר כי הדברים גורמים לזילות השואה.

לדברי נתניהו, "הרבה דברים נאמרו בימים האחרונים על מדינת ישראל. אין מדינה שאין בה גילויים של חוסר סובלנות ואלימות, אבל הדמוקרטיה הישראלית איתנה. היא מוקיעה את הגילויים הללו והיא מטפלת בהם באמצעות החוק ובאמצעים אחרים.

"ההשוואה שעלתה מדבריו של סגן הרמטכ"ל לתהליכים שאפיינו את גרמניה הנאצית לפני 80 שנה, היא מקוממת. הדברים מופרכים מיסודם. הם לא היו צריכים להיאמר בשום עת, בוודאי לא בעת שנאמרו. הם גורמים עוול לחברה בישראל, והם גורמים לזילות השואה. סגן הרמטכ"ל הוא קצין רב זכויות, אבל דבריו בעניין זה היו שגויים לחלוטין ואינם מקובלים עליי".

כזכור, האלוף גולן נשא דברים בטקס שהתקיים במכון משואה בקיבוץ תל יצחק ואמר כי "אם יש משהו שמפחיד אותי בזיכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט לפני 70 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום".

למחרת, בעקבות הסערה שחוללו דבריו, פרסם גולן הבהרה בה נכתב כי "ההשוואה אבסורדית ומשוללת כל יסוד, ולא הייתה שום כוונה ליצור הקבלה כזאת או למתוח ביקורת על הדרג המדיני. צה"ל הוא צבא מוסרי השומר על טוהר הנשק ועל כבוד האדם".
סגן הרמטכל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד