כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

שר הדתות דורש מהיועה"מ לפתוח בהליכים נגד 'נשות הכותל': "מפירי חוק"

בעקבות קיום טקס 'ברכת כוהנות' בכותל המערבי על ידי 'נשות הכותל', דורש שר הדתות דוד אזולאי, מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט: "למצות את ההליכים נגדם כמפירי החוק, ולהורות למשטרה כי אין לאפשר קיום טקס כזה בעתיד"

השר דוד אזולאי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
השר דוד אזולאי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דורשים אכיפה: בעקבות הפרת הנחיות היועץ המשפטי לממשלה על ידי נשות הכותל הבוקר (ב), וקיום טקס ברכת כוהנות, שיגר שר הדתות דוד אזולאי מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ובו הוא מבקש ממנו למצות את מלוא ההליכים כנגד מפירי החוק.

במכתבו אומר אזולאי "כידוע לך, בסיכומו של הדיון שנערך אצלך בערב חג הפסח תשע"ו, ועניינו כוונת ארגון "נשות הכותל" לקיים טקס "ברכת כוהנות" במהלך תפילתן ברחבת הכותל המערבי בחול המועד פסח, הודעת כי קיום טקס כזה, הינו דבר הנוגד את תקנה 2(א)(1א) לתקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים, תשמ"א-1981, שכן אין זה מנהג המקום.

"לאחר הדיון אצלך הוציא היועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת, עו"ד ישראל פת, לארגון נשות הכותל מכתב שבמסגרתו הודיע לנשות הכותל, כי הן מנועות מלקיים טקס כזה ברחבת הכותל, בכפוף להליכי שימוע.

"נשות הכותל מסרו את תגובתן למכתבו של עו"ד פת בערב חג הפסח - ואילו הוא הודיע להן במכתבו מאתמול כי עמדתן אינה מקובלת ואין מקום לערוך טקס זה ברחבת הכותל, באשר הוא בניגוד למנהג המקום.

"יצויין כי, למרות הסיכומים המוקדמים נשות הכותל הפרו את התחייבויותן וקיימו טקס ברכת כוהנות בחוה"מ פסח ברחבת הכותל באין פוצה פה ומצפצץ. לצערי, היום בבוקר שוב, ר"ח אייר תשע"ו, קיימו נשות הארגון ברחבת הכותל את הטקס בשנית ובפומבי, וזאת על אף הודעתו של עו"ד פת, לב"כ הארגון, כי הוא דוחה את טענותיהן בדבר עריכת טקס ברכת כוהנות ברחבת הכותל

"אין צורך לומר", מטעים השר, "כי קיומו של הטקס, בניגוד להנחייתך והנחיית היועהמ"ש של המשרד, הינו הפרה גסה ובוטה של החוק ומייצגיו. אשר על כן, אבקשך כי תפעל למצות את מלוא ההליכים כנגד מפרי החוק. אבקשך כי תואיל להורות למשטרה כי אין לאפשר את קיומו של טקס מעין זה בעתיד".

הבוקר, הבוקר הגיעו בפעם השנייה נשות הכותל לרחבת הכותל המערבי, וערכו את הטקס החדש של "ברכת כוהנות" לרגל ראש חודש אייר. כמו בפעם הקודמת, הטקס נערך בניגוד לדעתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, המתנגד לדבר.

סגן ראש העיר ירושלים יצחק פינדרוס, תושב הרובע היהודי, אומר הבוקר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי - "אם לא ייפסק הביזיון עד ראש החודש הבא, חייבים שכל בנות ישראל ועם ישראל יבואו לכותל, לעצור בגופם את הביזיון הזה".
שר הדתות נשות הכותל היועהמ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד