י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

תקנות חדשות בכנס הרבבה של גור: וואטסאפ רק עם חילוני או גוי

רבבת חסידי גור, בכנס חירום נגד הטכנולוגיה הפרוצה • בין התקנות החדשות שהוכרזו במעמד: גם מי שמחזיק מכשיר חכם לצורך פרנסתו, אסור לו להראותו ברבים, אין להתקין עליו אפליקציית 'וויז', ועליו להימנע ממהתכתבות בוואטסאפ עם חרדים

חסידי גור. צילום: פלאש 90
חסידי גור. צילום: פלאש 90

רבבת חסידי גור השתתפו הערב (ב') בכינוס כנגד סכנות פגעי הטכנולוגיה, בבית המדרש הגדול של החסידות ברחוב ירמיהו בירושלים.

את המעמד פתח הרה"ח רבי יצחק מאיר טאומן, כאשר בראש הכינוס ישב האדמו"ר מגור, שנשא דברי ברכה ואמר: "כל מי שיקבל את התקנות ויעמוד בזה וקיבל היתר מהרבנים, יהיה לו בריאות ילדים ופרנסה ברווח".

לאחר מכן נשא דברים הגאון רבי מאיר פלקסר - מראשי ישיבת חידושי הרי"ם שחיזק את הציבור.

לאחר מכן הוכרזו התקנות על ידי הרב אברהם נחמן גוטרמן מוועדת הרבנים של החסידות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי התקנות מתירות מכשיר דלתא למי שעובד מבין החסידים, אך אסור להוציאו ברבים - לא באולם שמחות ולא בשטיבל. בנוסף אין להתקין אפליקציית 'וויז', ונאסר על חסיד גור לשלוח הודעות וואטסאפ ליהודי חרדי. מותר להתכתב רק עם מי שאינו שומר תורה ומצוות או עם גוי.

ועוד בתקנות: אין להתנדב התנדבות קהילתית באתר שיש בו מחשבים שאינם חסומים, על מעסיק להימנע מחיוב עובדים חרדים להחזיק מחשב בביתם אפילו אם הוא חסום. אין להשתמש בנגני מוזיקה רק אחרי שייחסמו כליל מרדיו ושאר האפשרויות, יש לנתק מצלמות חדשות מחיבור לרשת האלחוטית.

ועוד: גם טלפון נייח רצוי שיהיה חסום, מי שמקבל דואר אלקטרוני שלא לצורך עבודה, עליו להעיר לשולחו שלא יעשה זאת בשנית. מי שאין לו מחשב בבית ונצרך לשימוש במחשב או באתר יכול להיעזר בחבר או קרוב שברשותו מחשב חסום אך לא בחנויות הנותנות שירות מחשבים אפילו שיש להם אישור רבנים.

מותרות הקרנות בערבי התרמה וכן הקרנות לנשים במקומות ציבוריים שמפוקחים כראוי. אסור לצפות בסרט החתונה באמצעות מחשב, אלא אך ורק על ידי מקרן.

לסיום דיבר הדיין הגאון רבי נפתלי נוסבוים שהקריא את התקנון המפורסם בחסידות, ופסק כי מי שלהוריו יש מכשירים לא כשרים, הוא אינו מחויב בכיבוד אב ואם ואסור לו לבקר אותם.

המעמד ננעל בתפילת ערבית עם האדמו"ר. לפני התיבה עבר, הגאון רבי אריה זילברשטיין - רב חסידי גור בבני ברק.
כינוס טכנולוגיה גור וואטספ מכשיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד