י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שיטת הצבעים שוב: כך תגיעו להילולה במירון

גם השנה יהיה שימוש בשיטת הצבעים כדי לסמן את התחבורה לעולים מירונה ואת החניון המתאים

מירון. צילום: פלאש 90
מירון. צילום: פלאש 90

נשלמות והולכות ההכנות של משטרת ישראל לקראת ההילולא של רבי שמעון בר יוחאי זי"ע, שתחול ביום רביעי י"ז אייר בלילה ולאורך יום חמישי.

באבטחת האירוע ישתתפו השנה מאות שוטרים ומתנדבים ממשטרת ישראל, כאשר מחוז הצפון בפיקודו של ניצב אלון אסור אחראי על האירוע כולו, ובמקביל אגף התנועה בהובלתו של ראש אגף התנועה ניצב ירון בארי ינהלו את כל מערך הסדרי התנועה אל מירון וחזרה.

מאחר ומדובר באירוע שבו משתתפים מאות אלפי אנשים, המשטרה מייחסת חשיבות עליונה להיערכות המבצעית במטרה לאבטח את שלומם של הבאים ולהקל עד כמה שניתן את ההגעה והיציאה במקום. תינתן עדיפות בהיבטי התנועה לתחבורה ציבורית שבשליטה ופיקוח משרד התחבורה (אוטובוסים).


נצ"מ אילן מור, ראש הזרוע המבצעית של אגף התנועה

החוגגים יוסעו להילולה בהר מירון מערים בכל רחבי הארץ בתשלום, באמצעות קווים סדירים על בסיס התנהלות בשגרה ובנוסף ייקבעו ע"י חברות ההסעה נקודות איסוף נוספות בערים מרכזיות בהם ריבוי מבקשים להגיע להילולה.

בימי ההילולא יתוגבר משמעותית מערך תחבורה ציבורית ויפתחו קווים נוספים מאתרים ברמה ארצית עפ"י בחינה וניתוח מוקדם של משרד התחבורה. הורדה ואיסוף החוגגים המגיעים עם אוטובוסים של תחבורה ציבורית תתבצע בסמוך לאתר ההילולה בטרמינלים מוסדרים.

הסדרי התנועה
ההגעה למירון תיעשה אך ורק באוטובוסים/מיניבוסים של חברות מוסדרות - להן זיכיון הפעלה מוסדר וכן דרך חברות פרטיות וכמו כן באמצעות מיניבוסים.

אופן ההכוונה בחניונים: כרטיס נסיעה צבוע ע"פ צבע הטרמינל. דגלים ע"פ צבע לאורך המסלול.
הארת צירים ושטחים בצבעים יחודיים תואמי הכרטיס. שילוט אלקטרוני גדול ע"פ יעדים וצבעים.
כריזה חזקה 24 שעות בשפות: עברית אנגלית ואידיש. כמו כן יוצבו דיילים של משרד תחבורה בנקודות שונות.



בשנה זו תופעל שוב 'שיטת הצבעים' לנוחיותם ובטיחותם של ציבור החוגגים. במטרה להקל את ההתמצאות של המגיעים והחוזרים ממירון. מדובר בחלוקה של שלושה צבעים שיסייעו בהנחיה מדויקת של קהל האלפים שיגיע בתחבורה הציבורית לסוגיה.

לשם כך נבחרו הצבעים, אדום, צהוב וכחול כאשר כל צבע מסמן אזור טריטוריאלי והיסעים. החידוש: סימון בצבעים שונים של הטרמינלים וצירי הולכי הרגל המובילים אליהם, באופן התואם לצבע כרטיס הנסיעה, זאת על מנת להקל על החוגגים בהגעה לאתר ועזיבתו.



שני החניונים שממול מירון יסומנו כך: צהוב לאוטובוסים המגיעים לישובים מרוחקים – כולל כרטיס הנסיעה שיהיה צהוב. כחול יסמן את האוטובוסים והחניון להיסעים מישובים קרובים. כרטיס כחול. אדום יסמל את ההגעה של השאטלים הן הורדה והן עליה.

כל האוטובוסים והשאטלים יגיעו עם הנוסעים אל מעגל התנועה בכניסה למירון ושם ירדו הנוסעים.
החברות שאינן מוסדרות יגיעו תחילה אל חניונים מרוחקים (עין הוזים ופרוד) – צבע אדום.
כאמור: כל הנוסעים משני החניונים יוסעו באמצעות שאטלים מהחניונים ועד לנקודת ההורדה במעגל התנועה בכניסה למירון.

החזרה ממירון: הנוסעים שבידם כרטיסים בצבע צהוב וכחול יצעדו לחניונים המסומנים בצבע הזה.
בעלי הכרטיסים האדומים שירדו בכניסה למירון יעלו באותו מקום על האוטובוסים שיחזירו אותם לחניונים המרוחקים.



סגירת כבישים: הצירים המופיעים במפה ייחסמו לתנועה החל מיום רביעי, 25.5.16 החל משעה 07:00 עד ליום שישי, 26.5.15 בשעה 7:00. הצירים בהם לא תתאפשר תנועה של כלי רכב פרטיים; כביש 65 מצלמון לכיוון קדרים. כביש 85 בין צומת ראמה לבין צומת עמיעד לשני הכיוונים. כביש 866 מצומת חנניה לכיוון מירון. כביש 89 מצומת חירם ועד מחלף אליפלט לשני הכיוונים(דרך צ. ג'יש). כביש 886 מצומת דלתון ועד כיכר עין זיתים. כביש 8900 מצומת יער בירייה ועד כיכר עין זיתים. יציאה מצפת לכביש 89. כניסה/יציאה מצפת תתאפשר דרך כביש 8900 מכיוון ראש פינה בלבד.



בנוסף, על ציבור משתמשי הדרך לקחת בחשבון כי בהתאם לצורך, במהלך ימי ההילולה, בדגש על יום רביעי, קיימת היתכנות לחסימת צירים בינעירוניים נוספים: כביש 65 – מגולני לכיוון קדרים. כביש 85 – מצומת ראמה לצומת עמיעד, לשני הכיוונים. כאשר החסימות המיידיות תהיינה בסמוך למירון וככל שהזמן יתקרב למועד ההדלקה יתרחקו החסימות לכיוון צומת גולני ולצמתים נוספים.

נכים, בעלי תעודת נכה, המוגבלים בהליכה בלבד, יגיעו לחניון "ספסופה" שם יעלו להסעת "עזר מציון" עד לציון או לחילופין, לחניון עין הוזים דרך מחלף אליפלט.

לנוסעים בתחבורה הציבורית הוסדרו תחנות ריענון בכביש 6 "אלונית", בכביש 722 צומת השומרים וכביש 90, מחסום בזק.
לג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד