י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

פרשת רמתי מתחדשת: מחאות מול המשכן החדש

מחאה סוערת של בני משפחת תלמידת סמינר רמתי • האם ל'בחדרי': "נמשיך לבוא - רמתי שורף להם את המערכת במח". תיעוד בלעדי

פרשת רמתי מתחדשת: מחאות מול המשכן החדש
r

פרשת סמינר רמתי מסרבת לגווע: מהומות התחדשו הערב (ב'), סמוך לסמינר רמתי, ברחוב ישא ברכה בירושלים.

סמינר רמתי, או בשמו הרשמי 'באר מרים', שעורר בזמנו ביקורת עזה בשל השיטה בה מחונכות הבנות, עבר לפני תקופה קצרה מרחוב שאול המלך שבסנהדריה, לרחוב ישא ברכה שבשכונת הבוכרים.

זה שבועות מספר שמשפחת ווקנין מבאר יעקב, מגיעה אל מול המשכן החדש כשבאמתחתה שלטים רבים. המשפחה קוראת לבת נופר (27) לשוב הביתה. הבת, ששירתה בעבר במג"ב, התחזקה לפני מספר שנים ונמצאת כיום באחת מהדירות אותן שוכר רמתי.



הערב התחוללה מהומה כאשר נודע לאם המשפחה כי הבת, שמסרבת ליצור קשר עם משפחתה, נראתה סמוך לאחת הדירות. האם שניגשה לכיוונה נתקלה ביחס עויין מצידה של הבת. "היא אמרה לי משפטים קשים, רמתי שורף להם את המערכת במח. קשה לי לחשוב שאני מאבדת אותה", אומרת האם הערב ל"בחדרי חרדים".

כתוצאה מהמחאות התחוללה מהומה במקום, ובנות הסמינר הזמינו את המשטרה. זו מצידה הגיעה בכוחות מתוגברים, אך אף אדם לא נעצר או עוכב. השוטרים נכנסו לדירה ויצאו ממנה כעבור זמן קצר.

אחד השוטרים הגיע סמוך לרכבה של משפחת ווקנין ואמר לה "אם יהיה פה שוב בלגן, אני מעמיס את כולכם לתחנה ומשאיר אתכם במעצר עד הבוקר".

משפחת ווקנין מוסיפה ואומרת כי "אנחנו נבוא לפה כמה שנוכל. זו הבת שלנו ואנחנו ממש לא מתכוונים לוותר עליה. לא ניתן לרמתי להמשיך כך. יש לנו סבלנות ואנחנו יודעים שהאמת בצד שלנו.

כזכור הסמינר היה בעין הסערה בשל טענות שהושמעו נגד מנהל הסמינר, הרב אהרן רמתי, לפי הטענות הסמינר פועל בהנהלתו בשיטתיות להביא לנתק הקשר בין הנערות להוריהם, על מנת לגרום להן חתלות מוחלטת בו.

עם זאת, למרות ניסיונות לערב את החוק, הדבר לא צלח שכן מדובר בסמינר בו לומדות בנות מעל גיל 18, שסיימו סמינרים, ועל פי החק הן בחזקת עצמן, ועל כן לא ניתן לערב בנושא את רשויות החוק.

לאחר מקרים קשים מאוד שנוצרו כתוצאה מהתנהלות זו, התקיים דין תורה ממושך בבית הדין של בד"ץ בית יוסף. במהלך הדין תורה דרשו הורי התלמידות מרמתי לסגור את הסמינר.

בדין תורה הוכרע כי רמתי מחוייב לבצע שינויים מהותיים ודרמטיים במוסד, ולהפסיק להתגורר באופן מיידי בסמוך לבנות.

בחדרי חרדים ימשיך לעקוב.

צילום: קובי הר צבי


















סמינר רמתי משטרת ישראל מחאה כת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד