כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

האם ליצמן הגביר את התמיכה בארגונים חרדים?

תחקיר המתפרסם הבוקר מראה כי מאז נכנס השר ליצמן למשרד הבריאות, צמח תקצובם של בתי חולים חרדים וארגוני בריאות המזוהים עם המגזר

יעקב ליצמן בשבוע שעבר, צילום: יעקב לדרמן, פלאש90
יעקב ליצמן בשבוע שעבר, צילום: יעקב לדרמן, פלאש90

האם מינוי ליצמן לשר הבריאות הגביר את מענקי המשרד למוסדות חרדיים? הבוקר (ג') מתפרסם כי בתי החולים לניאדו ומעייני הישועה, קיבלו בשנה שעברה תוספת של מיליוני שקלים במענקי תמיכה של משרד הבריאות.

לפי הדיווח בכלכליסט, בשנת 2015 נרשמה עליה בתמיכת משרד הבריאות במענקי התמיכות לבתי חולים וארגונים חסד המזוהים עם הציבור החרדי, זאת מאז כנסתו של השר יעקב ליצמן למשרד הבריאות - ומנגד, נרשמה ירידה בתמיכה בבתי חולים וארגונים כלליים לעומת שנת 2014.

הטענות לקיצוץ בתקציב בשנת 2015 עומד על כך שהמשרד העביר רק סכום של 163 מיליון שקל. לפי הדיווח, מדובר בקיצוץ של 61 אחוז מתקציב שנת 2014. על אף הקיצוץ, במוסדות הקשורים למגזר החרדי קיבלו יותר בשנה שעברה - כך למשך בית החולים 'מעיני הישועה' בבני ברק קיבל 6.3 מיליון שקל ב־2015, זאת בעוד שמאז שנת 2010 לא קיבל בית החולים מענק כלל. בנוסף, בית החולים לניאדו בנתניה קיבל גם הוא בשנת 2015 מענק של יותר מ־11.2 מיליון שקל, לעומת 2014, אז קיבל בית החולים 443 אלף שקל בלבד.

בכתבה מציינים גם ארגונים המשתייכים למגזר החרדי וממוקמים בבני ברק, שקיבלו בשנת 2015 תוספת משמעותית: רפואה וישועה, בית חם - תורה עם דרך ארץ, אגודת רפואה וחיים ויזניץ וחיים לילד.

לעומת זה, מדווחים בכלכליסט, קוצץ גם לארגונים חרדים, למשל ארגון 'סעד ומרפא' המסייע לחולים ונזקקים, שבתקופת ליצמן התמיכה בו ירדה לעומת תקופת השרה הקודמת יעל גרמן מ'יש עתיד'.

ממשרד הבריאות נמסר - "הקריטריונים לקבלת תמיכות שקופים וידועים. ההחלטה לאשר או שלא לאשר ארגון או עמותה לנושא תמיכות, נתונה בידי אנשי המקצוע הפועלים לפי דרישות הקבועות בחוק והנוהל התקין. אין לשר או בא כוחו כל נגיעה או השפעה בנושא".
יעקב ליצמן משרד הבריאות תמיכה בחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד