י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

ויהי לאחר התקנות: גל עזיבות של חסידי גור את קבוצות הוואטסאפ

כינוס הרבבה של גור אמש, שכבר הוגדר כהיסטורי, ממשיך להסעיר את החרדים • ההחלטה על הוואטסאפ שהוקראה בעל פה, הביאה לגל עזיבות - אף מצד עוסקים בצרכי ציבור ואנשי עסקים • ויש המשך: כינוס נוסף באמריקה

חסידי גור. צילום: פלאש 90
חסידי גור. צילום: פלאש 90

הכינוס ההיסטורי שנערך אתמול (ב') לאלפי חסידי גור, ובו הושמעו דבר פגעי הטכנולוגיה - הפך לשיחת היום ברחוב החרדי: בעקבות התקנות, פרשו חסידים רבים מקבוצות הוואטסאפ ואף חסמו משתמשים חרדים.

הדברים שנאמרו, ושפורסמו לראשונה ב'בחדרי חרדים' דקות לאחר סיום הכנס, עוררו הדים נרחבים בשאר כלי התקשורת - התקנה המרכזית, שאמנם נאמרה בעל פה, הוקראה על ידי הרב אברהם נחום גוטרמן חבר וועדת הרבנים לענייני תקשורת של החסידות, ובה נאמר כי על חסיד גור אין להתכתב בוואטספ עם אדם חרדי, אלא רק עם אדם שאינו שומר תורה ומצוות או גוי.

גל עזיבות של חסידי גור נרשם אמש והבוקר בקבוצות הוואטספ השונות. חסידים העובדים לפרנסתם, גם כאלו המשמשים במשרות ציבוריות, ציטטו רגע לפני העזיבה כי "חזקה עליהם ההוראה", והם נאלצים לעזוב את הקבוצה.

חסידי גור עמם שוחחנו אומרים כי מדובר בהחלט בכינוס היסטורי שלא זכור עשרות בשנים, "בגור לא היו כינוסים מסוג זה, בו הגיעו כולם מכל רחבי הארץ ב-135 אוטובוסים לכינוס של שעתיים, בהשתתפות אברכים בלבד". הכינוס התקיים בבית המדרש הגדול של החסידות ברחוב ירמיהו בירושלים, שהיה מלא עד אפס מקום.

איש עסקים מהחסידות סיפר לאחר הכינוס - "נכנסתי השבוע ביום ראשון לאדמו"ר לבקש את ברכתו לפני צאתי (כפי שתכננתי) לחו"ל לצרכי עסקים, האדמו"ר נתן לי להבין שעל כזה כינוס לא מוותרים, ושאני אדחה את הטיסה לאחרי הכינוס. את האמת אומר לכם, שהיה כינוס מכונן ומרגש מאד, ממש דוגמת קבלת התורה, וכל קהילת גור אמרו כולם, כמו שהזכיר הדרשן הרב מאיר פלקסר, 'נעשה ונשמע' בפה מלא".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', רגע השיא נרשם בפתיחת הכינוס עם ברכתו של האדמו"ר מגור שמי שיתנזר וישמר יזכה לבני חיי ומזוני. הכינוס ימשיך גם ברחבי העולם - בנו של האדמו"ר הרה"צ רבי ישראל מנחם אלתר, יו"ר מכון 'פאר מקדושים', יוצא למסע התעוררות להביא את דבר הכנס לכל קהילות גור בארה"ב ואירופה. גולת הכותרת של המסע תהיה שבת בהרי ארה"ב לאברכי הקהילה מכל רחבי ארה"ב, שם יעוררו שוב את התקנות של סכנות פגעי הטכנולוגיה.

עוד יצוין כי בתקופה הקרובה יתקיימו כינוסי צניעות לכל נשות חסידות גור בכל רחבי הארץ, בהמשך לכינוס בנושא זה שהתקיים בחורף האחרון בבני ברק, לכל הנשים העוסקות בחינוך בנות יעקב.
תקנות בגור פגעי הטכנולוגיה חסידים כינוסים היסטוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד