י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הותר לפרסום: הקטין שגילה לצה"ל על המנהרות

לפני חודש נעצר פעיל חמאס קטין, שסיפר לחוקריו על נהלי החמאס ושיטות הפעולה בחפירת המנהרות

הותר לפרסום: הקטין שגילה לצה"ל על המנהרות
דוצ

פעיל חמאס קטין הואשם היום (ג) לאחר שנעצר עם הסתננותו לישראל, במסגרת פעילותו הצבאית בחמאס מאז סיום מבצע צוק איתן.

כעת הותר לפרסום, כי קטין תושב ג'בליה, פעיל בזרוע הצבאית של החמאס, נעצר לחקירת השב"כ לפני כחודש בתאריך 6.4.16, לאחר שחצה את גדר המערכת והסתנן לישראל.

מהחקירה בשב"כ עלה כי הקטין השתייך לחטיבת צפון רצועת עזה של החמאס, אליה גויס זמן קצר לפני מבצע 'צוק איתן'. לאחר שגוייס עבר הקטין קורסים והכשרות מטעם הזרוע הצבאית, ואף ביצע פעילות צבאית עניפה שכללה, בין היתר, מארבים ותצפיות כנגד כוחות צה"ל, סיורים וחפירת מנהרות לעבר ישראל. עוד עלה כי מרבית האימונים שעבר היו בעלי מאפיינים התקפיים, לרבות חדירה, כניסה למבנים, פיצוץ מטענים ועוד, וזאת כחלק מתפיסת המערכה לפיה הלחימה הבאה תתרחש בתוך שטח ישראל.

בחקירה התקבל מידע נרחב על פעילות החמאס לחפירת מנהרות שאמורות לשמש לצורך חדירת לוחמי החמאס לתחומי ישראל. כמו כן התקבל מידע לגבי תוואי מנהרות שנועדו לשימוש בשעת חירום של פעילי הנח'בה, יחידת העילית של חמאס, וכן מידע אודות מיקומם של פירי מנהרות רבים בשטח הרצועה.

בחקירה עלו פרטים אודות שיטות העבודה של החופרים, האמצעים בהם נעשה שימוש ונוהלי הפעילות. כך, למשל, במטרה להסוות את פעילותם נוקטים החופרים במספר שיטות כגון איסור יציאה מהמנהרה עם בגדי עבודה, החובה להתקלח ולהחליף את בגדי העבודה בתוך המנהרה, ועוד.

בחקירה התברר כי הקטין נטל חלק בהטמנת מטענים במנהרות ובסביבתן מחשש לכניסת כוחות צה"ל לתוך המנהרות, ואף החזיק בביתו מטענים נוספים. עוד התברר בחקירה כי החמאס ממשיך בפעילות חפירת המנהרות, תוך שהוא מודע לפעילות הישראלית לאיתור המנהרות ועוקב אחרי פעילות זו.

הקטין נמנה עם שורת פעילים הנחקרים בעת הנוכחית בשב"כ, המוסרים מידע פנימי ועדכני אודות הפעילות האינטנסיבית של חמאס בחפירת המנהרות. כנגד הקטין הוגש היום על ידי פרקליטות מחוז דרום, כתב אישום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.
כתב אישום קטין פעיל חמאס חפירת מנהרות מטענים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד