ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

סמוטריץ' לנתניהו: "אין סיבה שרכבת ישראל תחלל שבת"

סערה חדשה בפתח: רכבת ישראל פרסמה הודעה לפיה בשבת הקרובה יתבצעו עבודות שדרוג ברעננה במהלך השבת • סמוטריץ' דורש במכתב חריף מראש הממשלה ומשר התחבורה למנוע זאת • מקלב שוחח עם מנכ"ל המשרד שהבטיח כי לא יהיה חילול שבת

סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל פלאש90
סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל פלאש90

חילול שבת של רכבת ישראל: סגן יו"ר הכנסת, ח"כ בצלאל סמוטריץ', פנה היום (ג) לראש הממשלה ושר הכלכלה בנימין נתניהו ולשר התחבורה ישראל כץ, בעקבות הודעת רכבת ישראל לתושבי רעננה על עבודות שדרוג שיבוצעו בשבת הקרובה. סמוטריץ' שלח מכתב בנושא גם לראשי המפלגות החרדיות.

במכתבו כתב סמוטריץ': "על פי הודעת רכבת ישראל לציבור תושבי רעננה, ביום שישי הקרוב ה- 13.5.16 החל מהשעה 12:00 ועד למוצאי שבת ה-14.5.16 בשעה 21:00 ייחסמו רחובות בעיר לצורך שדרוג מסילות הרכבת".

"מדינת ישראל בכל שנות קיומה הקפידה על שמירת השבת בפרהסיה ודאגה שלא תבוצענה פעולות כלשהן הפוגעות בקדושת השבת וברגשות הציבור.

"עבודות שדרוג מסילות הרכבת המתוכננות לשבת הקרובה תבוצענה תוך כדי חילול השבת ואין הצדקה לכך, כיוון שאין מדובר במפעל חיוני או בפיקוח נפש".

את מכתבו מסיים סמוטריץ' בדרישה: "רכבת ישראל הינה גוף ממלכתי-ציבורי, וככזה עלינו לדאוג ששמירת השבת תישמר גם בו. אבקש את התערבותכם המהירה למניעת חילול שבת ולפגיעה ברגשות הציבור."

עם זאת, לבחדרי חרדים נודע כי בשיחה שערך ח"כ אורי מקלב ומנכ"ל המשרד מר עוזי יצחקי, ובתיאום עם שר התחבורה ישראל כץ, סוכם לתגבר את צוותי העובדים על מנת לסיים את העבודות קודם כניסת השבת.

יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור אמר לבחדרי חרדים כי "השבת היא חלק בלתי נפרד מצביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. יתר על כן, עבודות שדרוג במהלך השבת הן פגיעה מן ההיבט הדתי וההסוציאלי. יש למצוא אלטרנטיבה אחרת לקיומן מבלי לחלל את יום השבת".



חילול שבת סמוטריץ רכבת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד