ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

זה מגיע: המחנה הציוני והליכוד במגעים על הצטרפות לממשלה

יו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק בוז'י הרצוג נפגש עם שותפתו למפלגה, ח"כ ציפי לבני, המתנגדת לחבירה לנתניהו • הרצוג לוחץ להצטרף לממשלה בהקדם, אך בדרך הוא יצטרך להתמודד עם אופוזיציה רחבה מבית והתנגדות חלק מח"כי המחנה הציוני

נתניהו והרצוג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו והרצוג. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בכיר בקואליציה מאשר כי הושגה הסכמה בין הליכוד ליו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג על הצטרפות לממשלה - כך פורסם הצהריים (ג) בדה מרקר. לדברי הבכיר בקןאליציה "הושגה הסכמה בין הליכוד לבין יו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק הרצוג על הצטרפות מפלגתו לקואליציה".

הפרשן הפוליטי עמית סגל פרסם הצהריים, כי יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג ושותפתו ח"כ ציפי לבני נפגשו כדי לדון בנושא. לדברי סגל, לבני לא תצטרף לאחדות, אך הרצוג להוט להצטרף לממשלה. ראש הממשלה נתניהו לא מוכן לשלם מחיר מדיני שיהפוך מהלך כזה לסביר בעיני בוחרי המחנ"צ ולכן המגעים תקועים.

‏הפרשן הפוליטי של חדשות 10 ספי עובדיה פרסם כי "עדיין לא הושג הסכם סופי אבל הכי קרוב לכך שהיה עד כה. הרושם שלי שאלמלא היה זה שבוע זכרון ועצמאות היה זה כנראה שבוע ההצטרפות והבלגן במחנה הציוני".

במידע והרצוג יחליט על הצטרפות לקואליציה, הוא יביא עימו לכל היותר 18 חברי כנסת, כאשר לבני וחמשת חברי הכנסת מהתנועה יישארו בחוץ. ח"כים נוספים במחנה הציוני הודיעו כי יתנגדו להצטרף לממשלה, ובהם ח"כ אראל מרגלית.

גם מזכ"ל מפלגת העבדה חיליק בר הגיב לדיווחים על הסכמה לכניסת המחנה הציוני לממשלה וכתב בקבוצת 'המטבחון': "התנגדותי להצטרפות לממשלה לא השתנתה."

ח"כ קסניה סבטלובה הגיבה בשיחה עם בחדרי חרדים כי "חבל שאנשיו של נתניהו מפיצים ספינים שעות ספורות לפני כניסת יום הזיכרון, זה אינו מתאים ואינו ראוי, מה גם שכרגע מבחינתנו אין שום דיל שעומד על הפרק".

לדבריה, "התנגדתי לחבירה לנתניהו וממשלתו הקיצונית ואני מתנגדת גם כיום. לא נהיה עלה תאנה שלו, ובמידה ויצחק הרצוג יסכים לתנאים שפורסמו בתקשורת - הוא יביא את פירוק המחנה הציוני".

ח"כ מיקי רוזנטל הגיב לדיווחים כי "‏הרצוג במכירת חיסול. מוכן לזחול כמעט ללא תנאי לממשלת נתניהו. עכשיו הכדור אצל שלי. גם אם המו״מ ייכשל והעבודה לא תצטרף בסופו לממשלה, את הנזק הרצוג כבר גרם בעצם המגעים. הלגיטימציה שהעניק לממשלת נתניהו עיקרה במידה רבה את היכולת שלנו לבקר אותה בעתיד‏. מי יאמין לנו בעתיד? באופן פרדוקסלי הרצוג גם נשכב על הגדר כדי להמליך את לפיד ליו״ר האופוזיציה בפועל וכאלטרנטיבה לשלטון".

עם זאת מהליכוד נמסר בתגובה: "הדיווחים שהושג הסכם בין רה"מ נתניהו לח"כ הרצוג על הצטרפות לממשלה - אינם נכונים".
בוזי הרצוג ציפי לבני בנימין נתניהו המחנה הציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד