י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

"אני רגיל לפקוח עיניים באזורים ערבים - לא במודיעין עילית"

עומרי ממן, מפקד צוות הכיבוי במודיעין עילית' ל'בחדרי': "ההצתות וההתנכלויות ללוחמי האש בעיר, הפכו לתופעה מבישה"

שריפה במודיעין עילית. צילום: כבאות והצלה יו"ש
שריפה במודיעין עילית. צילום: כבאות והצלה יו"ש

ההצתות במודיעין עילית: "כל יום יש הצתות מכוונות בעיר, שמסכנות חיי אדם. אנו מגיעים לפחות פעם ביום לכבות שריפות, שהוצתו במכוון", כך אומר עומרי ממן, מפקד צוות הכיבוי במודיעין-עילית ל'בחדרי'.

"בעבר, זרקו אבנים על ניידת כיבוי", הוא מוסיף, "אולם היום זה חצה קו אדום כאשר הגענו לשריפת קוצים בחצר בניין, ותוך כדי פעולות הכיבוי זרקו אבנים גדולות על הכבאים. בנס זה לא נגמר באסון.

שריפה בשבוע שעבר בעיר. צילום: כבאות והצלה יו"ש

"אני רגיל לפקוח עיניים באזורים מסוכנים, שם ערבים זורקים על צוותי הכיבוי בקבוקי תבערה", אומר עומרי, "לצערי, מהיום והלאה נצטרך לפקוח עיניים גם כאן, בתוך עמי, על מנת שחס ושלום כבאים לא יפצעו. אנחנו באים להציל חיים, ולצערינו צריכים להתגונן במקום להגן".

מפקד צוות הכיבוי שפועל במודיעין עילית זה שש שנים, לא מצליח להבין את פשר התופעה: "הם לא מבינים שאנחנו בצד שלהם? ההצתות מסכנות את המציתים עצמם ואת חיי התושבים. אנחנו אוייבים שלהם? אנחנו מסכנים את חיינו בשביל לשמור על חייהם. אני מקווה שיום אחד הם יבינו את המשמעות של מעשיהם".

כשלושים תושבים מתנדבים בתחנת כיבוי האש של העיר: "אנחנו חלק מהקהילה, ויש גם בני נוער שאינם לומדים במוסדות שגייסנו אותם - רגע לפני שהפכו לעבריינים ואנחנו מצליחים לשקם אותם".

שריפה בשבוע שעבר בעיר. צילום: כבאות והצלה יו"ש

במשטרת מחוז ש"י מתנהלת חקירה בעניין ההצתות, אך עדיין לא ברור מי אחראי לגל ההצתות והאם בכלל מדובר בקבוצה מאורגנת או בבודדים. בשירותי הכיבוי מעריכים כי מדובר בקבוצת ילדים, שעושים זאת כמעשה קונדס.

"לפני כשנה נפגשנו עם ראש העיר יחד עם המשטרה, על מנת להפסיק את גל ההצתות, ואכן הורגשה ירידה. לצערי לפני פסח החל שוב גל הצתות, ואנו מתכוונים לפנות שוב לרבנים ולקברניטי העיר, בתקווה שהדבר החמור ייפסק", אומר ממן.

ואכן, לפני פסח הוצת שדה קוצים במודיעין עילית. צוותי הכיבוי זיהו שהאש מתקרבת למיכל סולר ענק של 10 קוב, עצרו את האש והצליחו למנוע אסון. אתמול, הייתה שריפת קוצים נוספת, הפעם בשביל מאחורי רחוב נתיבות המשפט, האש אחזה בקיר קרוואן, ולוחמי האש הצליחו לכבות אותה לפני שהקרוואן כולו עלה בלהבות.

שריפה בשבוע שעבר בעיר. צילום: כבאות והצלה יו"ש
מודיעין עילית כיבוי אש הצתות משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד