א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

'עציר אילת' בראיון מהכלא: "מה שאמרו עלי הוא שקר וכזב"

משה חזן - בן הישיבה שנעצר באילת, דוחה את הדיווחים עליו בראיון ל'בחדרי': "נסעתי לעשות ספורט ימי עם בני משפחה - לא ביקרתי בשום מקום פסול ולא הורדתי את הכיפה - הנהג משקר ורוצה להיות כוכב" • ובינתיים בכלא? "אני יושב ולומד"

צילום: יונתן זינדל
צילום: יונתן זינדל

"כל מה שאמרו עלי הוא שקר", כך אומר משה חזן, בחור הישיבה שמעצרו הצית מהומות, בראיון מיוחד מהכלא ל'בחדרי חרדים'.

חזן נעצר לאחר שהתעמת עם נהג מונית שאסף אותו ליד מועדון 'קרייזי הלפנט' באילת - על רקע אי התייצבותו בלשכת הגיוס, והוטל עליו עונש של 13 ימי מאסר.

מאז מעצרו, הפגינו אלפי אנשי 'הפלג הירושלמי', בצמתים מרכזיים בריכוזים החרדים ברחבי הארץ ונעצרו עשרות בני אדם.

"נסעתי לעשות ספורט ימי באילת עם בני משפחה", הוא מספר, "טיילתי בטיילת של אילת, לאחר מכן רצינו לחזור למקום הלינה והזמנתי מונית. לקראת סיום הנסיעה התפרץ ויכוח סתמי על 5 שקלים ביני לבין הנהג, פשוט על כלום, הנהג התעצבן ונסע לתחנת המשטרה ביהירות, במשטרת אילת עצרו אותי בטענה שהנני עריק מהצבא, ואז הגיעה משטרה צבאית ועצרה אותי. 

חזן מתייחס לעדות נהג המונית לפיו הסלקטורים ב'קרייזי אלפנט' סירבו להכניסו ואומר "לא ביקרתי ח"ו בשום מקום פסול". באשר לעדות לפיו היה ללא כיפה וציצית, הוא אומר נחרצות: "נעצרתי בעודי חובש כיפה ולובש ציצית וביגוד שחור לבן. כל דבר אחר שהופץ בענייני הוא הוצאת דיבה על לא עוול בכפי. מאז שנכנסתי לכלא שמעתי את כל השמועות שהופצו בענייני, והכל שקר וכזב".

"הנהג מחפש להיות כוכב, קלט שמחפשים ממנו אקשן, כל מה שאמר עלי זה שקר" אומר חזן. אך בניגוד לדבריו, על פי הפרסום הראשון ב'בחדרי', נהג המונית סיפר על נסיבות המקרה לשוטר שהוזמן למקום כמסיח לפי תומו, עוד בטרם ידע כי מדובר בחרדי.

ההפגנה בבני ברק

"אבקש להדגיש", הוא מוסיף, "כי אני תלמיד ישיבת שערי תבונה באלעד בראשות הגאון רבי אהרן חדד שליט"א. ואני מקפיד על הסדרים בישיבה ועל מעמדי כתלמיד ישיבה".

בהתייחס למעמדו כעריק הוא אומר: "בתחילת הקשר עם הצבא בטרם נחקק חוק הגיוס, התייצבתי לבדיקות, אך בשנתיים האחרונות לא הגעתי לצווים אליהם זומנתי בעצת רבני הישיבה.

"אני מודה לכל אלה שתומכים בי מבחוץ ובפרט לוועדה להצלת עולם התורה ולעורך הדין שגיא גרינפלד שמייצג אותי ופועל למעני. אני מקווה שאוכל להשיב לכל תומכי כגמולם. ההפגנות מחזקות אותי מאוד".

ובינתיים בכלא הוא יושב ולומד לדבריו. "יש כאן 3 תפילות ביום עם מניין. אני מרגיש טוב. מתחזקים ומקווים לבשורות טובות".

תוך כך אומר הערב ל'בחדרי חרדים', פרקליטו של חזן, עורך הדין שגיא גרינפלד: "ביקרתי את הבחור בכלא וידאתי כי כל זכויותיו נשמרות והתרשמתי כי הוא מרגיש טוב. אני מקווה שבימים הקרובים הוא ישתחרר לביתו וישים את הפרשה מאחוריו".

עורך הדין שגיא גרינפלד
כלא הפלג הירושלמי הפגנות חייל צהל אילת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 77 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד