י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

"על הישיבות להקדיש את היום לעילוי נשמת חללי צה"ל הקדושים"

יו"ר ועדת החינוך - חבר הכנסת יעקב מרגי, קורא לישיבות להקדיש היום את הלימודים, לעילוי נשמת חללי צה"ל הי"ד • מאשים: "נעשה עוול לציבור החרדי, כאשר המדינה החליטה על עריכת טקסים, הרחוקים מרוח ישראל סבא"

מרגי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
מרגי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יום זיכרון גם במגזר החרדי: יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ יעקב מרגי מש"ס, קורא בראיון ל'בחדרי חרדים', לציין את יום הזכרון גם במוסדות החינוך החרדים

בראיון ל'בחדרי חרדים' הוא אומר: "אני חושב שלא יקרה כלום, אם בישיבות יקדישו את יום הלימודים הזה לעילוי נשמת חללי צה"ל הקדושים".

להערכתו של מרגי, אם המדינה תיתן ביטוי לטקסי הזכרון על פי רוח ישראל סבא - על פי ההלכה לאט לאט זה יחלחל גם לישיבות ולמוסדות החרדים.


צילום: אבי שיף

"אני חושב שנעשה עוול לציבור החרדי", אמר, "כי הציבור החרדי הדיר את עצמו מהסוגיה הזו, של הזיכרון הקולקטיבי לחללי צה"ל לאורך כל השנים - המדינה עשתה עוול כאשר ערכה טקסי יום הזיכרון רק לציבור החילוני. נכון שיש בהם מימד דתי של 'יזכור' ו'קדיש', אבל כל הטקסים מדירים את הציבור החרדי

"כתוצאה מכך, לאורך השנים נוצר ריחוק בין החברה החרדית לטקסים ולסמלים הללו.

"אני חושב שהגיע הזמן שהיום כשכולם מדברים בגובה העינים על הסוגיה, שהציבור החרדי פתוח להכיל את הסוגיה של יום הזיכרון. הגיע הזמן שהמדינה תתן את דעתה על צורת ההגשה של ימי הזיכרון לציבור החרדי".

• אנחנו רואים טקסים רשמיים בערים החרדיות כמו בבני ברק - אבל בישיבות, בבתי כנסת לא רואים משהו מיוחד שמציינים?

"אם המדינה תתחיל לתת ביטוי לטקסי ימי זיכרון גם לציבור החרדי - שירגישו שזה חלק מהם, התהליך ילך ויתפתח ויחלחל גם לישיבות.

"כל עוד בישיבות יחששו שתיווצר זיקה לאותם ימי זיכרון של הציבור הכללי-החילוני, הישיבות לא יסכימו. ולהערכתי אם המדינה תתן ביטוי לטקסי זיכרון על פי רוח ישראל סבא על פי ההלכה ז יחלחל.
שר הדתות יום הזכרון חללי צהל מי שברך קידוש השם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד