כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ההפגנות: ב'הפלס' קוראים לא להצית פחי אשפה

בטאון הפלג הירושלמי 'הפלס', קורא למפגינים להיממע ממעשים אלימים, כמו הצתת פחי אשפה ויידוי חפצים: "זה רק מזיק""

ההפגנות על העריק שנעצר. צילום: קובי הר צבי
ההפגנות על העריק שנעצר. צילום: קובי הר צבי

ההפגנות סביב מעצר בן הישיבה העריק: עיתון 'הפלס' של הפלג הירושלמי, קורא הבוקר (ד) למפגינים שלא לנקוט בצעדים אלימים. "אל תציתו פחים", אומר מאמר שפורסם בעיתון, "זה מזיק בהפגנות אותם הם מקיימים למען העצורים שלא התייצבו בלשכות הגיוס".

במאמר דווח כי משפטנים עמם מתייעצים ראשי הוועדה להצלת עולם התורה ביקשו להבהיר כי על פי נסיונם, והמידע שבידם, אין כל הצדקה למעצרים בגין עצם השתתפות בהפגנה, גם אם הדבר גורם לחסימת נתיבי תנועה.

"הניסיון הוכיח" כותבים בעיתון "שכל מי שנעצר בנסיבות אלה מצליחים לשחררו ממעצרו בנקל ובמהירות, הבעיה קיימת רק כאשר המשטרה מבקשת לטעון - פעמים רבות בעילות שוא - כי נעשו גם פעולות חריגות כמו דרדור פחי אשפה או הצתתם, השלכת אבנים, חפצים וכדומה".

המאמר מצטט את הגורמים המשפטיים: "מדובר בפעילות חריגות מיותרות ומזיקות ומן הראוי שכל המשתתפים במחאה הלגיטמית ימנעו ממעשים כאלה, יש לדעת כי הפגנה שמביאה המונים לכבישים ולצמתים, יש לה אפקטיביות רבה מצד עצמה, בשל השפעתה הסביבתית, ובמקרים כאלה גם ידי המשטרה כבולות ואינה יכולה להצדיק את מעצר המשתתפים המבטאים את זכותם הדמוקרטית, גם אם בשל כך נחסמה התנועה מפעם לפעם.

"לעומת זאת פעולות חריגות של התעסקות בפחי אשפה והשלכת חפצים, רק מזיקות וגם מסבכות מבחינה משפטית את מי שנעצר בהקשר זה, כאשר הדבר עלול להיות כרוך בסיכון במעצר ממושך ובעליות משפטיות כבדות".

כזכור בשבוע האחרון ובסוף השבוע שעבר, נערכו הפגנות סוערות ברחבי הארץ ונחסמו צמתים מרכזיים רבים במחאה נגד מעצר בן הישיבה שנתפס באילת.
עיתון הפלס הפלג הירושלמי הפגנות עצורים התייצבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד