כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הנציגים החרדים זוכרים את חיילי צה"ל • תיעוד מסכם

חברי הכנסת החרדים השתתפו בעצרות זיכרון לנופלים ברחבי הארץ, ונאמו שם לזכרם • ומי הח"כ היחיד שנותר בכנסת?

הנציגים החרדים זוכרים את חיילי צה"ל • תיעוד מסכם
ל

הנציגים החרדים זוכרים: הבוקר (ד') בשעה 11:00 התייצבו הנציגים החרדים בכנסת בטקסים רשמיים ברחבי הארץ, לרגל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות איבה.



יו"ר סיעת יהדות התורה חה"כ מנחם אליעזר מוזס נצפה היחיד מבין הח"כים ששהה בבניין הכנסת בזמן אירועי יום הזיכרון.

יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי השתתף בטקס בעוספיה, שר הבריאות יעקב ליצמן השתתף בטקס  בקרית גת, שר הדתות דוד אזולאי השתתף בטקס בצומת המוביל, סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש -בחורפיש, ח"כ יגאל גואטה השתתף בטקס בקרית שמונה מקום הולדתו, גואטה שיכל את אחיו.

יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי בטקס באשקלון, סגן השר משולם נהרי בטקס בזכרון יעקב, וסגן יו"ר הכנסת יצחק ווקנין השתתף בטקס בכרמיאל.

שר הפנים אריה דרעי, השתתף בטקס הזיכרון לחללי צה״ל בעוספיה, בהשתתפות המנהיג הרוחני של העדה הדרוזית מואפק טריף, השר דרעי הניח זר לזכר הנופלים. בדבריו אמר השר דרעי כי 410 חללי צה״ל מקרב העדה הדרוזית מסמלים את הברית האמיצה ושותפות הגורל בין הדרוזים למדינת ישראל.

השר דרעי אמר: ״בית העלמין הוא סמל לגיבורים שהקריבו את חייהם למען אחרים. כתושב שכונת בהר נוף בירושלים, לא אשכח את השוטר בן העדה הדרוזית שהקריב את חייו בהגנה על המתפללים בפיגוע בבית הכנסת בשכונה״, אמר השר. 

השר יעקב ליצמן אמר בנאומו בבית העלמין בקרית גת כנציג הממשלה שם קרא פרק תהילים בהנחת הזר: "חכמינו זכרונם לברכה אמרו, כי "ארץ ישראל נקנית בייסורים". לא באתי לנחם אתכם, כולנו יודעים שעוד לא נולדו המילים שריפאו כאב על אובדן של אדם קרוב, ועוד לא נולדו המשפטים שניחמו שכול. באתי לחזק ולתמוך, ולהיות איתכם ברגעי הזיכרון האלה הקשים מנשוא".

השר הוסיף "באתי גם בשביל כולנו, אנחנו החיים כאן. בשביל עתידנו המשותף בארץ שלנו. כי האחדות בינינו, בתוכנו, היא סוד הקיום הניצחי של העם היהודי".

"למרות ההבדלים בינינו, למרות המוצא השונה, הדעות, התרבויות, למרות כל השוני בינינו, הגורל שלנו משותף. דתיים וחילונים, ספרדים ואשכנזים, מסורתיים וחרדים, שמאלנים וימנים - הטרור והמחבלים לא מבדילים בינינו,והאיום האיראני מופנה כלפי כולנו. היכולת שלנו לעמוד מול כל האיומים האלה נוכח אנטישמיות גוברת בעולם, ואיומי הטרור בארץ ובעולם, נעוצה ביכולת שלנו להביא לאחדות העם. לאחדות זאת יש משקל מכריע. גורלנו המשותף מביא אותנו לחיות בחיבור חברתי כתנאי הכרחי להישרדות לאורך זמן, בעזרת השם".
  
"ברור לי כי המכנה המשותף שלנו הוא רחב וגדול יותר מאשר המפריד. תפקידנו לחפש את המאחד, את המחבר ואת המשותף לנו. כי כולנו בני עם אחד אנחנו.  זה המסר לעם הזה, זה האתגר הניצב לפיתחנו בשנת ה 68 לעצמאות מדינת ישראל".

סגן שר החינוך מאיר פרוש אמר בטקס בחורפיש - "חובה עלינו לזכור את המקרה האחרון המצמרר, בו דמים בדמים נגעו, דמו של השוטר רב – סמל מתקדם זידאן סייף, בן העדה הדרוזית, שחירף את נפשו להגן על חייהם של מתפללים  שנטבחו בבית כנסת בהר נוף בירושלים, זוהי דוגמא מופתית למחיר הכבד של קיומנו המשותף כאן, מחיר דם שכולנו משלמים, לעד נזכור את גבורתו של השוטר, כמו גם של המתפללים הקדושים".
























מוזס יום הזכרון אריה דרעי יעקב ליצמן פעולות איבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד