י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הותר לפרסום: 3 מחבלים תכננו לבצע פיגוע בבית כנסת עם תת מקלע

בהשפעת הפיגוע בהר נוף בירושלים - שלושה תושבי הכפרים ג'דיידה ומכר רכשו נשק וסכינים על מנת לבצע פיגוע ירי בבית כנסת בעכו, ולפגוע בחיילים בשער שכם בירושלים, אך הם נעצרו בטרם הספיקו לבצע את זממם • הפרטים המלאים

הפיגוע בבית הכנסת בהר נוף ממנו שאבו המחבלים את השראתם, צילום: קובי גדעון, פלאש90
הפיגוע בבית הכנסת בהר נוף ממנו שאבו המחבלים את השראתם, צילום: קובי גדעון, פלאש90

שלושה תושבי ג'דיידה-מכר שבגליל המערבי, הואשמו היום (ד') בכך שניסו לבצע פיגוע ירי ודקירה בשער שכם בירושלים, ובבית כנסת בעכו.

על פי כתב האישום - בהשראת גל הפיגועים הקשה שמתרחש בישראל, יצאו לירושלים עלי סובח, אברהים שאמי ומהדי בסל, כשהם מצוידים בסכינים ובכוונתם לבצע פיגוע דקירה באזור שער שכם לפגוע בחיילים או אזרחים יהודים, לאחר שתיכננו אותו.

הנאשמים סובח ובסל לא ביצעו בסופו של דבר את הפיגוע המתוכנן, כי לא הצליחו להשיג נשק חם, "נוכח העובדה שהיו מצוידים בסכינים בלבד, ולא בנשק חם, וכי התוצאה של פגיעה באמצעות סכינים, תהיה קלה יותר". בדרך חזור לכפר שוחחו על האפשרות לבצע פיגוע ירי בשער שכם בבירה.

כעבור מספר ימים נפגשו במסגד בכפר, שם שוחחו על האפשרות לבצע פיגוע ירי כנגד חיילים באזור צומת אחיהוד, במטרה לגרום למותם. מספר חודשים לאחר מכן תיכננו לבצע שוב פיגוע דקירה בירושלים כנגד חיילים במטרה לגרום למותם ולמות כשאהיד.

עלי סובח הצטייד בסכין קפיצית, נסע למסגד אל אקצא, אך בדרך התקשרו אליו מהדי וצאלח וביקשו ממנו לא לבצע את הפיגוע, מאחר שהדבר אסור על פי דת האסלאם, וזה השיב להם כי "ישימו מבטחם באל". צאלח פנה לאחראי ההסעה שהיה על האוטובוס, ועדכן אותו על כוונותיו של סובח לבצע פיגוע דקירה. אחראי ההסעה עצר את האוטובוס, אמר לו כי אסור לו לבצע פיגוע על פי דת האסלאם, ודרש ממנו להעביר לידיו את הסכין ולהשאירה על האוטובוס בעת שירד ממנו, כך ששוב נמנע ממנו לבצע את הפיגוע.

עלי צובח לא התייאש ותכנן לבצע פיגועי ירי במתפללי בית כנסת בעכו, בחיילים במחנה צבאי באיזור עכו או בחיילים בשער שכם יחד עם מהדי "כנקמה על יחסם לאוכלוסיה המוסלמית". השניים החליטו לרכוש נשק באמצעות כסף שעתיד לקבל לרגל חתונתו של מהדי.

מספר שבועות לאחר מכן החליט מהדי לבצע פיגוע דקירה בבית כנסת, במטרה להרוג יהודים ולמות כשאהיד, בהשפעת פיגוע שבוצע בבית כנסת בשכונת הר נוף בירושלים, במהלכו השתמשו המחבלים בכלי נשק ובסכין ונהרגו על ידי כוחות הביטחון.

מהדי ערך סיור בעכו ואיתר בית כנסת בסמוך לרחוב בן עמי בעיר. הוא שב לביתו במטרה להצטייד בסכין, ותכנן לבצע את הפיגוע במהלך תפילת ערבית, אך כשהגיע לביתו, החליט שלא לבצע פיגוע דקירה בבית הכנסת, אלא פיגוע ירי באמצעות נשק חם על מנת לפגוע בכמה שיותר יהודים, והחל לחסוך כסף עבור רכישת הנשק. בתחילת אפריל 2016, נרשם לאחת ההסעות המאורגנות מהכפר לירושלים, אולם סורב.

במרץ 2016, עלי סובח השיג תת מקלע מאולתר עם 4 כדורים, שתי מחסניות של M16 וכ-80 כדורי M16. הוא העביר חלק מהם לאנשים אחרים והשאר הסתיר. בתאריך 25/4/16 הוביל את כוחות הביטחון למקום המסתור, שם נמצאו תת המקלע והמחסנית, ובסמוך נמצאו המחסנית הנוספת והתחמושת.

מהדי בסל מואשם עוד כי בתחילת אפריל 2016 רכש ברטעה, תת מקלע מאולתר ומחסנית תמורת 7,300 ₪. הוא העביר את הנשק לידי קרוב משפחתו על מנת שיסתיר אותם. אחמד סמרי פנה למהדי לאחר כשבוע וביקש ממנו לקבל את תת המקלע וזה הסכים. אחמד הסתיר את הנשק על גג בית חברו. בתאריך 22.4.2016 הוביל אחמד את כוחות הביטחון למקום המסתור, שם נמצא תת המקלע, כשהמחסנית בתוכו.
פיגוע בית כנסת בית כנסת עכו הר נוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד