כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הסרט של משפחת מאיר: אחרי מותה של דפנה הי"ד

בטקס זיכרון שנערך בבריכת הסולטן נשאה רננה מאיר דברים לזכר אמה, דפנה הי"ד • כי גם להתגעגע לאדם אהוב זה משמח - זה אומר שהיה לך אותו"

צילום מסך מתוך הסרט
צילום מסך מתוך הסרט



אמש (שלישי) נערך בבריכת הסולטן בירושלים אירוע הזיכרון "זוכרים, שרים ומספרים" בסימן גבורת המשפחות. רננה מאיר, בתה הבכורה של דפנה מאיר ז"ל שנרצחה בפתח ביתה והדפה בגופה את המחבלים ע"מ להגן על משפחתה, ספדה לאימה על הבמה.

"באתי הערב לדבר בשם המשפחות השכולות. בשם משפחות שאיבדו את יקיריהם, את האור בחייהם. באתי בשם אנשים הנאבקים לקום כל בוקר, הנלחמים למלא את יומם בנקודות של אור ועם זאת של זיכרון.

"אותן משפחות שהחושך פקד את חייהם, עננה שחורה שקמה איתן בבוקר, הולכת איתן לעבודה וחוזרת איתן לישון. אין דרך לתאר את גודל הכאב הממלא כל דקה ביום, חיסרון שקורע את הלב ולא מרפה לרגע.

"המחשבה שנלקח ממך אדם, אדם אהוב, בן משפחה, אדם שלא ישוב יותר, משתקת את הנפש ולא נותנת מנוח. המלחמה היא יומיומית, מלחמה מול כאב שמאיים להרוס כל שמחת חיים, מלחמה מול צד שרוצה להמשיך וצד שרוצה להיכנע לזיכרון, הקושי לשלב בין שניהם.

"המאבק הוא קשה, קשה מנשוא, אך המאבק מחזק. היכולת למצוא נקודות של אור בתוך ים של כאב היא שמחזיקה אותנו כאן היום. החיבוק הרחב מכל עם ישראל הוא שנותן כוח להמשיך את הדרך של אהובינו. הידיעה שלא משנה מה, עם החוסר ועם החולשה אנחנו ננצח, היא שמשאירה אותנו ביחד.
"כולנו כאן שברים, שברים שיוצרים שלם. אסיים במשפט שכתבה אימי לחברה שאיבדה את אימה: "ה' ישלח לך תנחומים, וימלא לך את הלב בגעגוע ושמחה, ושמחה של געגוע. כי גם להתגעגע לאדם אהוב זה משמח. זה אומר שהיה לך אותו"."

דפנה מאיר פיגוגע בעתניאל הסרט של משפחת מאיר יום הזיכרון בריכת הסולטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד