ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

סיפורי מוזס: חגיגת העצמאות של ויז'ניץ

כשהרבי הנוכחי מויז'ניץ חגג בר מצוה בבית החולים בתל אביב עם סבו, נקלע למקום צלם שהיה משוכנע שבויז'ניץ חוגגים את יום העצמאות

מוזס. צילום: פלאש 90
מוזס. צילום: פלאש 90

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס נציג חסידות ויז'ניץ, נזכר בראיון לבחדרי חרדים כיצד בתקשורת הכללית דיווחו על חגיגות יום העצמאות אצל האדמו"ר בעל האמרי חיים מויז'ניץ בתשי"ח, כאשר לבסוף התברר כי מדובר בחגיגת בר המצווה לאדמן"ר שליט"א.

מוזס, שהיה מקורב מאוד לאדמו"ר בעל ה'אמרי חיים' זצ"ל, מספר בשיחה עם בחדרי חרדים כי "זה היה בשנת תשי"ח, הייתה בר מצוה של הרבי הנוכחי האור ישראל מויז'ניץ שליט"א והיא הייתה צריכה לחול ביום ו' אייר שיצא בשבת, וממילא הקדימו את הנחת התפילין ליום שישי, והיא נערכה בתל אביב בבית החולים אסותא, כי סבא של חתן הבר מצווה האדמו"ר האמרי חיים היה מאושפז שם.

"כל המשפחה נסעה להנחת תפילין עם שטריימלאך, וזה היה יום ה' אייר, בבגדי שבת כמו שנהוג בבר מצוה לנכד של הרבי, ועם הרבה 'לחיים' ועוגות, והייתה חגיגה שלמה מול כולם בבית החולים".



"ואז הזדמן שם איזה צלם והןא הוריד תמונה איך כולם חוגגים. הוא שאל ואמרו לו שזה הרבי מויז'ניץ חוגג. הוא הבין שהרבי חוגג את יום העצמאות, ולמחרת הופיעה בתקשורת תמונה שכתבה איך האדמור מויז'ניץ וחסידיו חגגו בתל אביב את חג העצמאות, כאשר בסך הכל זו הייתה חגיגת הבר מצוה של הרבי הנוכחי".

"זה יצא בכל העולם וזה הלך מעיתון לעיתון, עד כדי כך שהיה צריך לעמוד כל הזמן ולהסביר מה היה. העיתון של המדינה פרסם וזה היה כמו אש בשדה קוצים".
מוזס בר מצוה ויז'ניץ יום העצמאות היסטוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד