כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

חסידי תולדות הפגינו בעד אסיר אילת: "לא משנה איפה הבחור היה"

פרשת האסיר מאילת לא מסתיימת: כ-200 מחסידי 'תולדות אהרן' הפגינו הערב סמוך למטה הארצי של המשטרה על מעצר העריק באילת • אחד המארגנים נשא דברים והצהיר: "אין זה משנה מי הבחור, מה המוצא שלו, או מה היה או לא היה"

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

כ-200 חרדים הנמנים על חסידי תולדות אהרן יצאו הערב (ד') לצעדת תמיכה במשה חזן, בחור הישיבה שנעצר בשבוע שעבר.

ההפגנה התקיימה לאחר שהתקבלה בקשה מהפלג הירושלמי ל'עדה החרדית' לצאת להפגנת תמיכה. ב'עדה החרדית' סירבו ליצור מהומות בימים אלה, ועל כן ביקשו מקהילת 'תולדות אהרן', שהיא קהילה ממושמעת ומאורגנת, להוציא לפועל הפגנה שלא תסטה לפסים אלימים או לא חוקיים.

הצועדים, תחת פיקוח של אברכים מהחסידות, יצאו בצורה מסודרת וללא התפרעות כפי שניתן לראות בוידאו, משכונת מאה שערים לכיוון כביש 1 המקומי, שם הצפינו לעבר המטה הארצי של המשטרה, ולאחר מכן שבו חזרה לכיוון ביתם.

המשתתפים קראו קריאות תמיכה בבחור וקריאות מחאה כנגד הגיוס לצבא. כמו כן, הם נשאו שלטים רבים, ועליהם, בין השאר, נכתב: "נלך לכלא ולא לצבא", "היעדים מחסלים לנו את הילדים" ועוד.



כזכור, בשבוע שעבר נעצר משה חזן באילת לאחר מריבה על חמישה שקלים עם נהג מונית מקומי. המשטרה שהוזעקה למקום גילתה כי מדובר בעריק, ונקצבו לו 14 ימי מעצר.

בהפגנה הערב נשא דברים אחד המארגנים, שאמר כי "אין זה משנה מי הבחור, מה המוצא שלו, או מה היה או לא היה במקום כזה או אחר. עצם העובדה שבחור ישיבה נעצר כי סירב ללכת לצבא השמד, זה כשלעצמו דורש מאיתנו חובת מחאה. אם נשתוק על בחור אחד, הם יבינו שזה לא חשוב לנו. אנו צריכים למחות נגד כל מקרה ומקרה".































נטורי קרתא הפגנה אסיר אילת גזירת הגיוס כביש 1

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד