כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

שוב זה קורה: לוחמי אש הותקפו בהר-נוף

אחרי מודיעין עילית, עכשיו ירושלים: צוות כיבוי אש, הותקף באבנים בשכונת הר נוף בירושלים: "התנהגות פושעת"

כיבוי אש. צילום: הדס פרוש
כיבוי אש. צילום: הדס פרוש

שוב זה קורה. צוות כיבוי שנקרא הלילה (ה) לכבות פח אשפה ברחוב זרח ברנט בשכונת הר נוף בירושלים, הותקף בצורה קשה על ידי כמאתיים ילדים ובני נוער מהשכונה.

הצוות הותקף באבנים, בקבוקים וברזלים, וכן בקריאות קשות וקללות, חלקן בעלות אופי גזעני.

בנוסף המתפרעים חסמו את דרכו של רכב הכיבוי עם פחי אשפה בוערים. רק בסיוע כח של משטרת ירושלים הצליח הצוות לצאת מהמקום. נזק נגרם לרכב הכיבוי.

בכבאות והצלה מחוז ירושלים רואים בחומרה רבה התנהגות עבריינית פסולה ופושעת זו, אשר פוגעת פעם אחר פעם בלוחמי האש שכל מטרתם היא הצלת חיים ורכוש.

במהלך השבועות האחרונים פרצה תופעה של הצתות ותקיפת לוחמי האש בעיר מודיעין עילית. לפני פסח הוצת שדה קוצים במודיעין עילית. צוותי הכיבוי זיהו שהאש מתקרבת למיכל סולר ענק של 10 קוב, עצרו את האש והצליחו למנוע אסון. אתמול, הייתה שריפת קוצים נוספת, הפעם בשביל מאחורי רחוב נתיבות המשפט, האש אחזה בקיר קרוואן, ולוחמי האש הצליחו לכבות אותה לפני שהקרוואן כולו עלה בלהבות.

על רקע זה, עומרי ממן, מפקד צוות הכיבוי במודיעין-עילית אמר ל'בחדרי': "בעבר, זרקו אבנים על ניידת כיבוי", הוא מוסיף, "אולם היום זה חצה קו אדום כאשר הגענו לשריפת קוצים בחצר בניין, ותוך כדי פעולות הכיבוי זרקו אבנים גדולות על הכבאים. בנס זה לא נגמר באסון.

"אני רגיל לפקוח עיניים באזורים מסוכנים, שם ערבים זורקים על צוותי הכיבוי בקבוקי תבערה", אומר עומרי, "לצערי, מהיום והלאה נצטרך לפקוח עיניים גם כאן, בתוך עמי, על מנת שחס ושלום כבאים לא יפצעו. אנחנו באים להציל חיים, ולצערינו צריכים להתגונן במקום להגן".
כיבוי אש ירושלים משטרה הר נוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד