י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תושבי הרובע טוענים: התרענו למשטרה על המחבל האחרון שדקר

מכתב בקשה ואזהרה חריף של רבני העיר העתיקה, בראשות נשיא ה'מועצת' הגר"ש כהן ורב הרובע הגר"א נבנצאל, בדרישה מהמשטרה למנוע מעבר של רבבות מוסלמים במהלך חודש הרמדאן • החשש הגדול: מחבלים שינצלו את חוסר האונים המשטרתי

רמדאן בהר הבית. צילום ארכיון: סילמאן חדיר, פלאש 90
רמדאן בהר הבית. צילום ארכיון: סילמאן חדיר, פלאש 90

לקראת חודש הרמדאן המוסלמי, חשש רב ברובע היהודי: רבני הרובע פונים במכתב לניצב יורם הלוי, מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ודורשים ומזהירים פה אחד על אוזלת יד של המשטרה עד עתה בשנים שעברו בהתמודדות עם רבבות המוסלמים המציפים את האזור, ובפרט בעת הזאת שהמצב חמור שבעתיים.

הרבנים מגוללים באריכות את הסכנות וההתעללות שעוברים תושבי הרובע מידי המוסלמים, ודורשים חד משמעית למנוע כניסת מוסלמים לרובע היהודי בימי הרמדאן.

אחד מתושבי הרובע, מסביר ל'בחדרי חרדים': "עשרות אלפי ערבים עוברים בחודש זה דרך הרובע היהודי מדי יום ביומו, הם מתגרים ויוצרים מצב של כאוס. התושבים הגרים ברחוב משגב לדך מתלוננים שדופקים ובועטים להם על הדלתות, ממרפקים עוברים ושבים ומתנהגים בברוטליות רבה - לא רק במשך כל היום אלא גם בשעות הלילה".

לדבריו, מדובר בערבים שברובם אינם מקומיים אלא כאלה שמגיעים מהכפרים ומערים פלשתיניות, הם מסתובבים ברחובות הצדדיים, צורחים בכל פה ומקללים, מפריעים את הסדר הציבורי בשאגות 'אללה אכבר' ועוד.

ומה המשטרה עושה בנושא?

"במשטרה התקבלו מאות תלונות על כך – ולא נעשה עם זה דבר. בשנה שעברה הם ראו לנכון להעמיד צ'קלקה ליד כיכר החורבה. מיותר לציין שזה לא הועיל במאומה. ילדים ונערים מתלוננים שקיבלו מכות, יריקות ודחיפות בשעה שהערבים חוזרים מהתיפלות שלהם. כך בשנה שעברה וכך בשנים שלפני כן, עד שנאלצו להסתגר בבתיהם בשעות התפילה המוסלמית, האם זה מצב נורמלי? האם זה נקרא לשמור על הסדר הציבורי?"

אך החשש המרכזי הוא כמובן מפיגוע, בפרט בתקופה לחוצה זו ועשרה ימים בלבד אחרי דקירתו של חסיד חב"ד בסמוך לכותל המערבי. "רק בשבוע שעבר המשטרה קיבלה הרבה התראות על אותו חשוד שביצע את הדקירה, אבל לא שלחה אפילו שוטר אחד. איך היא תוכל לטפל במבול של פניות בחודש המסוכן הזה?"

ומה אתם מציעים בעצם?

"בדיוק באותה מידה שהמשטרה כבר במשך 21 שנה, חוסמת את הנתיבים ליהודים דרך קבע בזמנים מסוימים, ולא מאפשרת לעבור דרך שער שכם בשעות תפילה וכדומה, וכך גם לא מאפשרת לקוי האוטובוס 1,2,3 לעבור דרך שער שכם, אלא גורמת לכולם לעשות עיקוף גדול דרך הר ציון וללכת ברגל כדי למנוע 'חיכוך', מדוע היא לא יודעת להפעיל את ה'שיקול דעת' הזה כשעוברים עשרות אלפי ערבים בתוך הרחובות הצרים של הרובע היהודי חמש ועשר פעמים ביום? היא צריכה שלא לאפשר לכל אותם המונים לעבור דרך הרובע היהודי. אין דבר יותר פשוט מלהעמיד שני שוטרים בכניסה לכל רחוב, בסך הכל בחמש צמתים, ולא לאפשר לעבור דרך הרובע בצורה הרמטית, כדי למנוע חיכוך והפרות סדר".

תושבי הרובע גם מזכירים כי בשנה שעברה התפרסם סרט של החמאס כיצד נראית תחנת המשטרה השרופה עם כתובת בערבית ב'מחכמה', וכיצד המשטרה בסוף הרמדאן ידעה 'להכיל' את האירוע ולא להגיב.

על המכתב החריף, המתפרסם כאן לראשונה, חתומים בין השאר נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, ראש ישיבת נר לרחל הרב זילברמן, רבה של הרובע היהודי הגר"א נבנצאל, רב הרובע הגר"א מדינה, ראשי ישיבות הכותל, אש התורה, הר המור ובית אל ועוד.



הרובע היהודי רבנים מכתב רמדאן מוסלמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד