כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

זו גם המדינה שלנו ואנחנו שמחים בקיומה

חלילה מלהתגרות באומות, חלילה. אבל להתגרות במדינת ישראל, בתושביה, באלפי החרדים לדבר ה' ובכך אולי גם לחלל שם שמים? בוודאי ובוודאי • עורך 'בקהילה' בטור נוקב ליום העצמאות

צילום ארכיון: פלאש 90
צילום ארכיון: פלאש 90

האם אנחנו רוצים מדינה עצמאית? כן. האם אנחנו שמחים שיש לנו מדינה משלנו? מאוד. האם אנחנו בעד לחגוג עצמאות? זה כבר לא. מדינה היא עדיין לא עצמאות. יש כאלו שקלטו זאת מיד. יש כאלו שארך להם שנה ושנתיים להבין את זה ויש כאלו שרק לאחר כמה עשורים תפסו את זה. המדינה מעצמה העניקה בנדיבות כמה הזדמנויות לציונים לרדת מהחלום: ההתנתקות למשל הייתה נקודת משבר ראויה לציון, וכן על זו הדרך.

ובכל זאת, חרף רעותיה, שיגיונותיה והיותה אוכלת יושביה - יש נקודות זכות למדינה המשמשת כביתה הלאומי של מדינת ישראל. ואני עדיין לא הופך ציוני אם אני סבור כן.

אינני ממחשבי הקיצין שיידעו לומר כי לו הייתה המדינה קמה קודם היינו חוסכים את מוראות השואה. אני רואה מדינה מדממת כאן 68 שנה, דווקא בגלל שהיא כן קמה. המפגעים רק החליפו את המחבלים שהחליפו את המסתננים שהחליפו את הפדאיונים שהחליפו את השכנים הערבים הטובים והנחמדים.

אבל המדינה היא כן בית לכל יהודי בכל מקום בעולם. יהודי נרצח בפרו, והשלטונות שם צריכים לספק הסברים מה קרה ולהעניק לזק"א את הזכות לתת כבוד אחרון ליהודי. יהודי ברית המועצות עלו לכאן לאחר שבעים שנות קומוניזם כדי לפתוח כאן חיים מחודשים. יהודי איראן, לוב ומצרים כמו גם אחיהם התימנים שלא הרגישו בטוחים במקומם - מצאו כאן בית וקן.

לאחר חורבן אירופה, בנתה המדינה את עצמה והעניקה גם הזדמנות לכלל היראים לדבר ה' לבנות ולקומם את מוסדותיהם מחדש. היו שנים בהן המדינה הייתה שותפה מלאה לישיבות, למוסדות ולכוללים. היא הייתה מגדולי ה'תמכין דאורייתא' בדורנו. היו שנים שהייתה לה הזכות. כנראה שאיבדה את זה במהלך השנים.

נגיד זאת בפה מלא: אנחנו שמחים ומרוצים מאוד שישנה מדינה יהודית שהסטטוס קוו שלה הוא שבת יום מנוחה. בינינו, הייתם רוצים לחזור לימי השלטון העותומאני? לימי המנדט הבריטי? לימי הפחה הטורקי?

תסתכלו על אש"ף איך הם נראים בלי מדינה. לא צריך הרבה כדי להבין שיהודים בלי מדינה יכולים היו להשפיע הרבה פחות. אז נכון שאוהבים לשנוא את המדינה הזו, אבל בלי מדינה לא היינו מה שאנחנו היום. זו האמת.

נכון, יבואו הקנאים ויאמרו: זו התגרות באומות. אבל גם לנהל אירועי ראווה במדיסון סקוור זו התגרות באומות. אז אולי נגזר עלינו לשבת בבית ולא לעשות כלום? זו גם שיטה. אבל אלו שלוחמים ברחובות עיר וקריה בקול רעש גדול ומחללים שם שמים בפרהסיא, הם לא יכולים להטיף לנו על התגרות באומות.

להתגרות באומות? חלילה. להתגרות בישראל? לכתחילה.
התגרות מדינת ישראל החזקת תורה קיצונים סאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד