כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

אורן חזן ל'בחדרי': "איך נשב עם תומכי מחבלים, שיפגעו בתורת ישראל?"

גוברת ההתנגדות לניסיון הרחבת קואליציית נתניהו וכניסת המחנה הציוני לממשלה: אורן חזן, ח"כ הליכוד, תוקף את היוזמה בחריפות - "הם רוצים לבטל את הזהות היהודית שלנו, להפריד דת ומדינה. לא על זה קיבלנו 30 מנדטים"

אורן חזן, מגן תורת ישראל. צילום: יונתן זינדל, פלאש90
אורן חזן, מגן תורת ישראל. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

גוברת ההתנגדות על הצטרפות המחנה הציוני לממשלה - בליכוד נספרו כבר שני מתנגדים להצטרפות הרצוג: ח"כ יואב קיש וח"כ אורן חזן, שהודיע כי מתנגד למהלך. ב'מחנה הציוני' לעומת זאת, נוספה גם כן מתנגדת משמעותית - ח"כ סתיו שפיר, שכינתה את הכניסה לממשלה "בגידה בחזון ובערכים של תנועת העבודה לדורותיה".

סגן יו"ר הכנסת ח"כ אורן חזן אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי הוא מתנגד לצירוף 'המחנה הציוני' לממשלה. לדבריו - "אני ליכודניק מבית, ואני יודע שדרכנו היא לא דרכה של מפלגת העבודה, בטח לא עם האיחוד המטורף של 'המחנה הציוני'. אני לא רואה את עצמי יושב בקואליציה יחד עם אנשים שתומכים במחבלים, ושרואים באינתיפאדה הפלסטינית לגיטימית. שרואים מאבק אלים נגד העם היהודי, וחושבים שזהו מאבק לגיטימי.

"אני לא מצליח להבין איך אנחנו, מפלגה שנבחרה וקיבלה אמון הציבור עם 30 מנדטים, והתחייבה שלא תהיה ממשלת אחדות תשב איתם. הסיבה העיקרית שקיבלנו את הקולות זה בגלל שלא הסכמנו לשבת עם ציפי לבני ובוז'י הרצוג, ועכשיו אנחנו מחפשים כל דרך לצרף אותם".

חזן הוסיף - "במידה והמחנה הציוני תיכנס לממשלה, לא יהיה ערך יותר למשמעת הקואליציונית. יביאו לנו להצבעה דברים של מפלגת העבודה שקשורים להתיישבות, ירושלים ותורת ישראל, דברים שהם רוצים לבטל, לשנות, להרחיק, לבטל את הזהות היהודית שלנו, להפריד דת ומדינה, ולי תהיה מחויבות למשמעת קואליציונית?".

ח"כ שפיר אמרה - "אם מהלך כזה אכן יקודם, מדובר בלא פחות מבגידה בציבור ששלח אותנו לכנסת, ובגידה בחזון ובערכים של תנועת העבודה לדורותיה. אפילו עצם הדיון המתמשך הזה - שמסריח מעסקנות פוליטית עלובה ורדיפת ג'ובים - מגדיל מדי יום את הנזק שנעשה למחנה, שעדיין מהווה היום אלטרנטיבה יחידה לשלטון הכושל של הימין.

"את כישלונות המדיניות של נתניהו לא צריך להלבין - צריך להילחם בהם ולהציל את המדינה מהדרדרות מתמשכת לתהומות מסוכנים יותר, ביטחונית וכלכלית. אני מצפה מחבריי למפלגה לנהוג כמנהיגים, ולא כאחרוני העסקנים".

חה"כ יואב קיש אמר כי "כיו״ר שדולת ארץ ישראל אני מתנגד לכניסת מפלגת העבודה לממשלה, אם הדבר ישפיע ולו במעט על קווי היסוד של ממשלת ישראל ותמיכתה בזכותנו להתיישבות בכל חלקי ארצנו. אם מפלגת העבודה בוחרת להתעלם מערכיה כדי להיכנס לממשלה תהיה זו החלטתם. מבחינת הליכוד, לא נתפשר על חשבון ההתיישבות. הרחבת הממשלה לא צריכה לבוא על חשבון ערכי הליכוד וזכותנו להתיישב בכל ארץ ישראל".
אורן חזן הרחבת הקואליציה ממשלת נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד