ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

יש זוכה: אלקנה פרידמן הוא חתן התנ"ך העולמי

חידון התנ"ך השנתי הציב את בוגר החינוך התורני במקום הראשון • במקום השני - תלמידה דתית חניכת אולפנה

חתן התנ"ך, צילום: שלומי כהן, פלאש90
חתן התנ"ך, צילום: שלומי כהן, פלאש90

חידון התנ"ך העולמי לנוער התקיים היום (ה') בירושלים, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין ושר החינוך נפתלי בנט - אלקנה פרידמן נבחר לחתן התנ"ך העולמי לנוער יהודי לשנת תשע'ו.

אלקנה לומד בישיבת "בני צבי" בבית אל, במקום השני זכתה תהילה מטס מאולפנת בהר"ן בגדרה, במקום השלישי זכה צוריאל נעמן מתיכון אורט בשלומי. במקום הרביעי זכה גדעון פוקס מדרום אפריקה.

לשלב הגמר העפילו 16 מועמדים מצטיינים מהארץ ומחו"ל אשר גברו בשלב הקדם פומבי על 65 מתמודדים מ-33 מדינות שונות, בהן: ארה"ב, קנדה, מקסיקו, אוסטרליה, צרפת, דרום אפריקה, פנמה ועוד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס - "אני בא עכשיו ממפגש עם חיילים מצטיינים ואני נשאלתי שם מה הדברים שהייתי רוצה שנישא קדימה ל-68 שנות העצמאות הבאות - ואמרתי מיד אהבה לאדמה לארץ ישראל, ואהבת התנ"ך, אהבת התנ"ך. כי אלה היסודות האמיתיים שעליהם אנחנו עומדים. אנחנו בונים עתיד חדש בארץ ישנה, בארץ עתיקה, והתנ"ך הוא היסוד המוסד של הקיום שלנו.

"אני מאמין בזה לא מן השפה אל החוץ, ככה למדתי בבית אבי, שידע את התנ"ך על בוריו, פרופ' בן ציון נתניהו. ככה למדתי בבית הספר וככה גם למדתי מחמי זכרונו לברכה שמואל בן-ארצי, שהיה חוקר דגול של התנ"ך, מחנך גדול של התנ"ך. ולכן החלטתי כראש ממשלה לחדש את המסורת שהייתה נהוגה מימי דוד בן גוריון ואחר כך אצל מנחם בגין, לחדש את חוג התנ"ך בבית ראש הממשלה על שם חמי זכרונו לברכה שמואל בן-ארצי. ואנחנו נפגשים שם כל כמה חודשים, אני לא יכול להזמין את כולכם, אבל אתם יכולים לצפות בזה.

"זה תמיד מרגש, תמיד מחכים, לא רק על העבר, על ההווה, ודאי על העתיד. ואני חייב להגיד שאני מתברך בעובדה ששמואל, ששלושת בניו היו חתני תנ"ך, אשתי שרה לא הספיקה היא הייתה אז במלחמת יום הכיפורים, אבל זה עבר לנכדו, לאבנר, הוא לימד אותו".
חידון התנך נתניהו אלקנה פרידמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד