כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הנשיא ריבלין: אלו 68 הסיבות שלי לאהוב את המדינה

בטקס יום העצמאות החגיגי בבית הנשיא, מנה ריבלין את מעלותיה של ישראל - והשאיר משימה גם לשנה הבאה

הנשיא ריבלין, צילום: קובי גדעון, לע"מ
הנשיא ריבלין, צילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין אירח הבוקר (ה') בגינת בית הנשיא בירושלים את חגיגת יום העצמאות המרכזית של מדינת ישראל שנפתחה בטקס החיילים המצטיינים המסורתי.

"אני אוהב את המדינה שלי", אמר הנשיא והוסיף - "אני חושב שהיא המדינה הכי מיוחדת בעולם. ארץ נהדרת. נכון היו לנו משברים ואולי עוד יהיו, אני זוכר את משבר ההתבגרות, ומשברים נוספים - לפעמים כלכליים, לפעמים דמוקרטיים, תמיד ביטחוניים. דור דור ואתגריו. אבל היא צלחה את כולם בכבוד והיא חזקה, וחסונה, ואיתנה, והיא רק הולכת ומשתבחת".

"אז עכשיו אני אתן לכם 68 סיבות למה לאהוב אותה ועוד סיבה אחת לשנה הבאה." אמר הנשיא בהתרגשות: "אני אוהב אותה בגלל החלום, וההגשמה, והיצירה, והבריאה, והעשייה, והחזון, והרוח, והחוסן, והיחד והתקווה. אני אוהב אותה בגלל ההתיישבות, והחומה, והמגדל, והבניין, והגדרות, והמושבות, והמושבים, והקיבוצים, והערים, וההתנחלויות, והעיירות.

"אני אוהב אותה בגלל ההעפלה, והקליטה, והעלייה, מרבד הקסמים, כנפי הנשרים, מבצע עזרא ונחמיה, מבצע משה ומבצע שלמה, ואסירי ציון, וכל העליות שעלו אליה עוד לפני שהתחילו למנות את העליות. אני אוהב אותה בגלל ניל"י, והשומר, והפלמ"ח, ואצ"ל, ולח"י, וצה"ל, והמשטרה, והמוסד, והשב"כ, והשב"ס.

"אני אוהב אותה בגלל שרוליק, וגזוז, וכובע טמבל, והסוסיתא, והעוזי, והדובון, והסנדלים התנכיות, וסנדלי שורש, והמטקות בחוף, וקרטיב לימון. אני אוהב אותה בגלל ריקודי העם, והלהקות הצבאיות, ואריק איינשטיין, וכוורת, וזוהר ארגוב, ויוסי בנאי, משינה, טיפקס, אתניקס וכל השלישיות וגם, כמובן – בצל ירוק, הגשש החיוור. אני אוהב אותה בגלל הסייבר, אדוני ראש הממשלה, והממטרה והטפטפות, פרסי הנובל, כיפת ברזל, מטוס הלביא, דוד השמש, הפלפל החריף בעולם, ועגבניית השרי שאין כמותן. ואחת לשנה הבאה: אני אוהב אותה בגללכם, 120 מצטייני הנשיא ובגלל העם הנפלא הזה. לחיי העם הזה, שכמה טוב שהוא כזה. חג עצמאות שמח ישראל".

מדברי הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט באירוע - "היום, עם ישראל חוגג את ניצחונו בן שישים ושמונה השנים במאבקו למולדת ולעצמאות מאז הקמתה ועד היום. מדינת ישראל ידעה כיצד להתפתח ולשגשג כשסביב מבקשי רעתנו קוראים תיגר על זכות קיומנו כעם חופשי בארצו. במאבק העיקש על זכות זו, חיילים צה"ל ומפקדיו עומדים איתנים ונחושים למלא את משימת ההגנה. אנו ניצבים בפני אויב שאינו בוחל באמצעים כדי לזרוע פחד בעורף הישראלי.

"צה"ל פועל מולו בנחישות, בקור רוח ובאחריות ושומר על רף ערכי ומוסרי בלתי מתפשר. מפקדי צה"ל וחייליו יוסיפו לפעול כך כדי לספק ביטחון ותחושת ביטחון לתושבי מדינת ישראל. מאה ועשרים מהם נבחרו לעמוד כאן היום. אני גאה להציג בפניכם את החיילים ואת הקצינים המצטיינים ליום העצמאות ה68. הם מאה ועשרים מטובי בנינו ובנותינו. מאה ועשרים סיפורים שונים שנקשרים יחד לסיפור אחד- סיפורה של מדינת ישראל. מצטייני נשיא המדינה ההצלחה יוצאת הדופן של צה"ל ושל מדינת ישראל נבעה תמיד ממקור עוצמתנו האמיתי- האנשים. כמצטייני נשיא המדינה נבחרתם לשמש דוגמא לחיילי צה"ל כולם. המעשים שלכם היום, יהיו למורשת של המחר".
הנשיא ריבלין יום העצמאות בית הנשיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד