כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

החרדים מלכלכים? אברי גלעד, גלילי ואמסלם על תיעוד הפארקים מאמש

תמונות הפארקים המטונפים לאחר חגיגות יום העצמאות מאמש מחדדים את השאלה שעלתה בימי בין הזמנים - האם החרדים מלכלכים יותר מהחילונים? אברי גלעד: "ברור שהחילונים מטנפים"; עורך המקומון מאשדוד מתעקש, וחבר המועצה מגיב - "הכל בסדר. בואו"

החרדים מלכלכים? אברי גלעד, גלילי ואמסלם על תיעוד הפארקים מאמש
ל

מנחם גלילי, עורך העיתון המקומי באשדוד שהסית נגד "החרדים המלכלכים את הפארקים", מגיב ל'בחדרי חרדים' על התמונות המתפרסמות הבוקר (ה') מהפארקים המטונפים בעיר, לאחר חגיגות יום העצמאות אמש.

לפי גלילי, ההבדל נעוץ בחרדים ש"באו מחוץ לעיר", לדבריו, לעומת החוגגים אתמול תושבי העיר. לא ברור איך ומתי בדק גלילי את זהותם ומקומות מגוריהם של המבלים החילונים אמש בפארקים, לעומת המבלים החרדים בימי החג. חבר מועצת העיר מטעם ש"ס הגיב לדברי גלילי, ואמר כי מדובר בהסתה חמורה, סותר את הנתונים של גלילי וכי זו ראיה שגויה של המתרחש.

גם איש התקשורת אברי גלעד, שדבריו נגד החרדים המלכלכים את הפארקים התפרסמו במהלך חול המועד, הגיב ל'בחדרי חרדים' על התמונות מאשדוד. "ברור שחילונים לא מחונכים מטנפים ועושים כל מיני מעשי בהמה. העניין הוא שחרדים אמורים להיות מחונכים כולם. לא?"

- אז זה העניין מי אמור להיות מחונך יותר?

גלעד - "בוודאי. גאוות החרדיות ומקור כוחה הוא החינוך, וכאשר החינוך הזה נכשל בהנחלת ערך בסיסי כמו ניקיון ברשות הרבים, אז אין כל סיבה להתנשאות החרדית מעל החינוך החילוני הקלוקל".

מנחם גלילי ל'בחדרי חרדים' - "מה שכתבתי דאז בעיתון, זה היה על תושבים שאינם תושבי אשדוד מירושלים, עמנואל, וביתר עלית שבאו לאשדוד ותפסו את המקומות גם של החרדים האשדודים, אי אפשר היה לכנס למקומות אחריהם".

"יש אתרים לאומיים לכל תושבי המדינה חרדים וחילונים, אשדוד זה לא אתר לאומי שצריכים לבוא אליו מכל המדינה. אם אשדוד תעשה אתר לאומי ושיגבו כסף, אין בעיה. בינתיים מה שהספיקו לעשות באשדוד זה פארקים קטנים כמו בעיירות ומושבים. בפסח הגיעו חרדים מבחוץ והשתלטו על הפארקים כאן, אפילו אשדודים חרדים וחילונים שהגיעו לפארקים ראו את העומס וחזרו לביתם בעיר. הם לא יכלו להיכנס מרוב העומס".

גלילי מתרץ את התיעוד שפורסם מחגיגות יום העצמאות אמש, בו נראים הפארקים מלוכלכים ומטונפים. "התמונות שפורסמו אמש על הלכלוך באזור הסיטי באשדוד זה לגיטימי, בכל מקום בארץ שעשו חגיגות יום העצמאות היה נשאר ככה לכלוך זה היה ידוע, בשביל זה תושבי העיר משלמים מיסים שהעיריה תנקה את זה. אבל לא נשלם מיסים בשביל שינקו את הלכלוך של אחרים שבאים מכל מיני מקומות. זה לא משנה חרדים או חילונים, בפסח במקרה זה היה חרדים, כי אשדוד היה קרוב לישובים שלהם".

גלילי מוסיף ואומר - "בוודאי שלחגיגות העצמאות אמש באשדוד הגיעו גם תושבים מחוץ לעיר, אבל לא בכמות כמו שהחרדים כבשו את הפרקים בפסח. כשהחרדים כבשו את הפארקים בפסח לא היה מצב שחרדי או חילוני תושב העיר היה יכול להיכנס לפארק, חרדים מערים סמוכות פשוט פשטו על כל הפארקים. האירוע של יום העצמאות היה אירוע פתוח לכולם, ואילו בפסח העיריה הייתה צריכה לגבות כסף מאלו שבאים מחוץ לעיר, כמו בתל אביב".

אבי אמסלם, חבר מועצת העיר אשדוד מטעם ש"ס אומר ל'בחדרי חרדים' - "העיר אשדוד התברכה כעיר תיירותית, עיר שמקבלת ומכניסה אורחים, עיר שמבלים בה המון מכל רחבי הארץ מצפון ועד דרום, באים ליהנות מתרבות העיר. גם אתמול יום העצמאות באו לכאן אלפי אנשים, היה נורא ואיום, פקקים ועומס בגלל אנשים שהגיעו מבחוץ, ואני אומר לך כחבר עירייה אנו מקבלים את כולם באהבה, ושיבואו. הסתובבתי בשעה האחרונה בכל הפארקים בעיר, אלפים נהנים ומבלים בעיר את חגיגות יום העצמאות".

אמסלם מגיב לגלילי ואומר - "מה שמנחם גלילי עשה - אני לא יודע מה היה המניע שלו, מישהו הכניס כאן הסתה וגזענות נגד החרדים. החרדים הם חלק בלתי נפרד מנוף העיר, החרדים והמסורתיים כאחד בעיר מונים 40 אחוז מהאוכלוסייה של העיר אשדוד. יש כאן תרבות עם כבוד הדדי בין המסורתיים לחרדים.

"אם היית בא ואומר לי שהחילונים לא באים לפארקים כי החרדים והדתיים נמצאים או להפך, זה חמור מאוד שיש בחברה שסע וקרע בגלל סיבה כזו. אני אומר לך, כאחד שהייתי עם המשפחה בפארקי אשדוד, ראיתי חילונים ודתיים יחד ללא שנאה והסתה. הפארקים נועדו לשמש את התושבים ואף אחד לא יעמוד בפתח הפארק ויבדוק בתעודת זהות אם אתה תושב אשדוד או תושב מחוץ לעיר אשדוד.

"תאר לך שחוף תל אביב או אשדוד או חיפה, יחליטו לא להכניס מחוץ לעיר תושבים לים, זה לא יקרה כי זה לא הגיוני - אותו דבר גם בפארקים. הפארקים זה שטחים ירוקים שנועדו לכולם כאחד. בבין הזמנים, אם החרדים לא יצאו לפארקים, הפארקים יישארו ריקים. אמש והיום היה המון לכלוך וזבל שפינו ויפנו במהלך היממה הקרובה, יש טונות של פסולת בפארקים מכל החגיגות של הציבור הלא החרדי שחוגג עצמאות, הכול ינקו העובדים. מנחם תקף את החרדים ואני אומר לך שזה חמור, ואין שום מקום לתקוף את החרדים. כל תושבי הארץ מוזמנים וחפצים ליהנות".
מנחם גלילי פארקים אשדוד חרדים מבלים באשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד